Utorok Jún 27

Reportáž: III. Anime premietanie v Piešťanoch

27.3.2004 sa uskutočnilo anime-premietanie v Piešťanoch. Teďže je toto už tretie premietanie v Piešťanoch, ktoré zorganizovala skupina ADT (AnimeDreamTeam), rozhodli sme sa ho zorganizovať veľkolepo ... . Ale keďže sme všetci zaujatý ohľadom tohto premietania, recenziu napísal Fujinmi.

Celé sa to podľa webu malo začať o deviatej hodine ráno, tak som pre istotu prišiel o pätnásť minút skôr. Síce som predpokladal, že ako väčšina podobných akcií sa aj táto začne neskôr, ako je napísané v prgrame, avšak organizátori ma milo prekvapili - všetko začalo načas a dokonca počas celého programu neboli absolútne žiadne problémy, či oneskorenia. Klobúk dolu. Keď už som pri tej technicko - organizačnej stránke akcie, musím spomenúť výborné podmienky - Klub 22, v ktorom sa premietanie konalo, sa nachádza v podzemí (bývalý atómový kryt), teda ideálne podmienky na premietanie, plus výborné ozvučenie (tanečný klub). Nehovoriac o tom, že všetky filmy boli vo výbornej kvalite a s kvalitnými slovenskými titulkami (ktoré vytvorili samotní usporiadatelia).

Ale späť k tomu hlavnému, teda k programu. Doobeda boli na programe ľahšie žánre, väčšinou komédie s rozličnými príchuťami (sci-fi, fantasy, erotika, romantika) - Mahoromantic (veľmi dobre om sa pobavil), Chobits (taký mobil by som bral aj ja), Love Hina, Happy World (aj ja chcem takého anjela!) a prekvapenie organizátorov - nimi do slovenčiny nadabovaná fantasy komédia Slayers: Jeffrey's Knighthood, dokonca aj s bonusom - video dokumentom o priebehu dabovania. Kto to videl, určite neľutoval. Fakt sranda. Vínimkou z komediálneho dopoludnia bola šiesta epizóda zo seriálu Noir. Ako napovedá už názov, išlo o vážny príbeh nájomnej vrahyne (toto je naozaj blbé slovo) z prostredia Paríža. Keďže som však nepoznal celý seriál, teda ani súvislosti, najviac ma na ňom zaujala úžasná hudba. Soundtrack si určite musím zohnať.

Nasledovala obedná prestávka (počas ktorej neviem, čo sa dialo, lebo som sa bol najesť) a po nej sa pokračovalo v premietaní. Tentokrát prišli na rad vážnejšie príbehy. Ako prvý zrejme najlepší kúsok dňa - Rurouni Kenshin OVA - Reminisence, krásny príbeh mladého zabijaka, odohrávajúci sa na pozadí bojov o zvrhnutie šogunátu Tokugawovcov v šesťdesiatych rokoch devätnásteho storočia v Japonsku. TAKTO som si vždy predstavoval anime. Úžasný, nepredvídeteľný a napínavý príbeh, tvrdá akcia, krásna grafika a hudba a v neposlednom rade výborne vykreslené charaktery postáv. Tento film hravo schová do vrecka 95% súčasnej Holywoodskej produkcie. Musíte vidieť.

Po tomto skvoste a malej prestávke nasledovali ešte dva kratšie príbehy - poetické dielko jedného muža - Hoshi No Koe (graficky špičková romantická sci-fi báseň) a ako posledný snímok bol premietnutý akčný Blood - The last Vampire (tiež veľmi dobré).

Po poslednom premietnutom filme organizátori s poďakovaním návštevníkom akciu oficiálne ukončili (nasledoval veľký potlesk, ako poďakovanie divákov a zároveň jediná odmena poriadateľom). Potom sa časť ľudí presunula no blízkeho baru Peha na "afterparty" - príjemné posedenie pri pivečku (či inej pochutine :-)) a debata o prebehnuvšej akcii a vôbec o všetkom možnom.

Chcem ešte povedať, že celá táto podarená akcia prebiehala vo veľmi príjemnej, pohodovej atmosfére (k čomu prispel aj bar priamo v premietacej miestnosti :-)) a myslím, že žiaden z návštevníkov účasť neľutoval.