Early Reins

Žánre v anime sú rozmanité, tak ako pri hraných filmoch. Či je to rozprávka, sci-fi, dráma, romantika a tak ďalej, ale koho by napadlo, že dokonca už aj western sa dá nájsť v anime...

Tak ako Taliani majú svoje spaghetti westerny, tak aj Japonci si vymysleli svoj „sushi“ western. A práve to doslovne charakterizuje Early Reins. Zoberiete si to najklasickejšie z westernu – prepad vlaku banditami, primiešate trošku veľkých očí a čo najkrikľavejšie farby vlasov. Do hlavnej úlohy, namiesto zjazvených, smradľavých a ostrých kovbojov, dosadíte mladučké dievčatká s veľkými búchačkami. Okoreníte to všetko dobrou akciou a je to. Sushi western ako vyšitý. Už len sa posadiť a vychutnať si ho.

Celý príbeh, okrem záverečných pár minút, sa odohráva vo vlaku idúcim skrz nehostinnú krajinu (už chýbalo len stádo bizónov).

Hlavná hrdinka Margarette cestuje do Sunshine Hill, aby tam naplnila svoj detský sen a zároveň išla v otcových šľapajach. Už od malička snívala o tom stať sa rukou zákona – šerifom, ehm, šerifkou. (Neviem si predstaviť, ako by to bolo v skutočnom Divokom Západe, keď ženy vtedy nemali ani hlasovacie právo, ale emancipácii sa v anime medze nekladú.)

Vo vlaku plnom obyčajných ľudí cestujú aj vojaci pod vedením kapitána Spencera, bývalého veterána a hrdinu z občianskej vojny. Prepravujú vojenský materiál spolu so zlatom a z obavy pred prepadnutím použili civilný vlak ako krytie. Armáda bola vždy zákerná.

Pasažieri nestihli ani zadriemať počas jednotvárnej cesty a už mali nemilú atrakciu – prepad banditami. Tí efektívne obsadili celý vlak aj s vojenskou posádkou. Na vojakov použili priehľadnú lesť, čo potvrdzuje, že vojakom to veľmi nemyslí (naozaj nemám nič proti armáde :o)). Banditi si ponechali ako rukojemníka kapitána Spencera a všetky ženy (v prípade, že by sa príliš nudili).

Pri osobných prehliadkach kvôli cennostiam sa samozrejme zlodusi chceli aj pobaviť (ako inak) , ale to Margarette ako budúca šerifka nemohla pripustiť a chcela sa do nich pustiť. Situáciu zachraňuje tajomná žena v čiernych šatách, z ktorej sa vykľuje nebezpečne dobrá pištoľníčka. Po vydarenej akcii, keď sa aj Margarette v praxi niečo priučí a podarí sa je zabiť jej prvého zloducha (a človeka vôbec), preberá situáciu nad vlakom ženské „komando“. Pridajú sa k nim Alice – rozmaznaná dcérenka boháča, Caroline – farmárka, ktorej práca nesmrdí a vie narábať s puškou, Janet – doktorka, ktorá hneď dostane na starosti zraneného kapitána, a Helen – barová speváčka. Vedenia sa chopí tajomná pištoľníčka, už prezlečená do šiat jedného z banditov, ktorá sa predstaví ako Rola.

Banditi mali ale komplicov, ktorí mali zabezpečiť, aby sa vlak dostal na konečnú v opustenej bani v Red Creek. Ale to ešte netušili, koho im vlak privedie. Naše „komando“ sa vyzbrojilo z prepravovaného arzenálu, medzi ktorým náhodou nášli aj rotačný guľomet (samozrejme, že v tej dobe poháňaný ručnou silou). A veľká prestrelka o záchranu vlaku a vlastných životov sa môže začať.

Dej je v podstate jednotvárny - jeden prepad, druhý prepad, vyvrcholenie a záver. Autori sa snažili aj o malé prekvapenia a zvraty v deji, ktoré sú nanešťastie v tomto žánri priehľadné ako sklo. Ale samotné spracovanie je dosť pútavé a naozaj, dá sa všeličo odpustiť. Veľmi efektné sú pózy, ktoré majú Rola a Margarette pri súbojoch. A samotný strih, keď sa rozdelí obrazovka na dve časti a je vidieť oproti stojacich protivníkov je dosť vydarený. Vtipná je situácia, keď preberá rozmaznaná Alice do svojich mäkučkých ručičiek veľký rotačák a kosí jedného uháňajúceho zloducha na koni za druhým.

Celú atmosféru dopĺňa pravá westernová muzika, ktorá sa mi až podozrivo zdá byť vykradnutá z niektorého hraného filmu, ale aspoň má človek naozaj pocit, že pozerá pravý western movie.

Musím vytknúť autorom snahu zakomponovať 3D grafiku, pretože sa im to nie veľmi dobre vydarilo. Strašne rušivo na mňa pôsobili prestrihy idúceho vlaku cez krajinu, ktorý bol kompletne renderovaný, ale to dosť mizerne. Vyzeralo to príliš umelo. Radšej sa mali držať starej dobrej 2D, pretože charaktery boli vykreslené veľmi pekne.

Early Reins je priemerné anime (nebyť toho zmrveného 3D, napíšem nadpriemerné), tak ako je priemerných väčšina westernov (nebyť toho, že som už trocha vyrástol, napíšem nadpriemerných). Za pozornosť stojí práve spracovanie aj takejto tematiky, skvelá akcia a strih a tiež sa autori nebáli použiť troška krvi, ktorá k prestrelkám patrí ako cumlík do pusy.

Poznámka autora recenzie: pri prestrelkách nebolo ublížené žiadnym koňom a akákoľvek podobnosť s mŕtvym zvieratkom je čisto náhodná.