Cowboy Bebop

Čo sa stane, keď sa skupinka ľudí s temnou minulosťou spojí a trávia čas na lodi Cowboy Bebop? Pracujú spolu ako lovci odmien, dostávajú sa do zaujímavých situácii, až pokiaľ ich minulosť nedobehne.

Píše sa rok 2071. Existuje vesmírny cestovný ruch. Vďaka warp-ovému pohonu ľudstvo rýchlym tempom kolonizuje jednu planétu za druhou. So sebou však prináša aj zločin. Priveľa násilia a ilegálnych činov spôsobuje to, že vzniká generácia nového zákona, ktorým sa hovorí Lovci odmien alebo tzv. Bounty Hunters. Spoznajte Spika, ktorý toho veľa prežil, Jeta, kyborgového policajta v dôchodku, Faye Valentine, krásnu femme fatale (proste dievča s neuveriteľnou postavou), Ed-a bláznivého počítačového géniusa a priveľmi inteligentného psa Eina. Kriminalita sa rozprestiera po celom vesmíre a tam daní lovci narážajú na nezvyčajne postavy, ako napr. na maniakov, ktorí sa snažia vyhodiť budovy do povetria, vesmírnu mafiu, lupičov drog atď. Tak, ako som aj spomínal, o tých zločinoch sa začína aj prvá epizóda: Asteroid Blues, kde jeden utečenec uniká pred spravodlivosťou a ešte sa snaží aj príležitostne zarobiť predávaním nebezpečnej drogy, ktorú sám nazýva Bloody Marie. Pri náhodnom stretnutí s Dealerom tohto smrteľného produktu, Spike zisťuje, že je to ich hľadaný človek. Každá epizóda ma hlboký dej a popri tom takmer všetky časti majú samostatné (nezávisle) pokračovania. Keď smiem dodať ... tak niekedy to vyzerá, akoby vznikala farebná mozaika bez lineárneho bodu.

Animácia: Toto anime je kreslené s podporou CGI-GRAPHICS, podobne, ako napr. Blood-The Last Vampire II. Je to hlavne vidieť na vesmírnych scénach a strojoch. Postavy majú podobnosť so seriálom Lupin III (tiež anime), ale Cowboy Bebop je animovaný Adult štýl (kresba pre dospelých) alebo lepšie povedané, viac „reálny“. Je tu pekne prepracovaná animácia prostredia, tak ako interiérov a najmä vesmírne bojové sekvencie.

Hudba: Autorka hudby Yoko Kanno ponúka neuveriteľný mix z Blues a Jazz. Dosť často sa vyskytnú dramatické prvky, náladové i drsné. Hudobná nálada je správne vystihnutá a dodáva tu pravú atmosféru seriálu.

Cowboy Bebop je perfektné, pravdepodobne najoriginálnejšie anime vôbec. Je tam zábava, veľa akcie, zaujímavé postavy. Dokonca som mal niekedy pocit, že pozerám film Johna Woo.

Mňa osobne dorazilo veľké finále poslednej epizódy.( Ale ako pre koho, keď sa vie niekto uspokojiť i len so Sushi bez Wasabi..?)Nakoniec by som povedal, že je to lahôdka pre všetkých – Anime obdivovateľov.