Blood - The Last Vampire

Blood – The Last Vampire, ako už názov tohto anime napovedá, dej sa  točí okolo mystických tvorov, ktorých sa báli už naši predkovia – upírov. Existujú ľudia, čo o nich vedia a snažia sa zabrániť im prežiť. Jedným z nich je aj agent David a mladé dievča Saya, ktorá vždy chodí so samurajským mečom po ruke. A práve jej meč bude najčastejšie požívaným argumentom pri konfrontácii s upírmi v tomto filme. :o)

Príbeh má dynamický a akčný spád, žiadne rozoberanie postáv a ich psychiky tu človek nenájde, čo sa však pri tomto žánri nemôže ani očakávať. Už začiatok má akčný a mrazivý nádych. V prvých scénach sa predvedie Saya v celej svojej chladnej kráse a dozvieme sa o jej úlohe pri lovení Chiropteranov – tak ako nazývajú upírov v tomto anime. (Chiropteran je odvodený od Kaloň, čo je vlastne druh netopiera...)

Dej sa odohráva na americkej základni a jej okolí v Japonsku na ostrove Yokota. V mestečku pri základni sa začínajú diať čudné, príliš časté a hlavne brutálne samovraždy. Jedna dokonca aj na strednej škole. David posiela Sayu do tejto školy, keďže má podozrenie, že sa jedná o vyčínanie Chiropteranov, aby sa o to postarala. Atmosféru deja dotvára aj to, že práve vtedy majú deti na škole sviatok Halloween a tak sa prezliekajú za rôzne príšery a aj za upírov.

Ďalšia postava, ktorá sa dostane Sayi do cesty, je školská zdravotná sestra Makiko, ktorá je nechtiac zatiahnutá do boja proti upírom. Tak, ako každý racionálne uvažujúci človek je aj ona vystrašená tým, čo videla a veľmi nechápe, čo sa to vlastne okolo nej deje. V závere, keď sa snaží vyrozprávať príbeh, ktorý prežila ju nikto nechce pochopiť a každý sa tvári, že sa nič nestalo. Vtedy uvažuje, kto alebo čo vlastne bola Saya zač. A práve záver je jediná časť, kde autori predkladajú zaujímavé otázky a úvahy. A pritom by som to od nich pri tomto štýle neočakával. Predsa len, akcie a pre niektoré „plochosti“ je v tomto filme oveľa viacej.

Dokonca by som sa odvážil tvrdiť, že je tu cítiť trocha „hollywoodskosti“, čo ale nie je na škodu, prirovnal by som to k filmu Blade (dúfam, že fanúšikovia Bladea ma nezabijú, je to aj moja srdcovka ;-)). Mne osobne sa toto anime veľmi páči, aj preto lebo mám slabosť pre „upíračiny“ a hlavne, keď Saya má celý čas taký správny drsňácky výraz, ktorý stojí za to si pozrieť. Najviac ma dostala scéna v opravovni, keď Saya zreve „MEČ!!!“ to mi až stuhla krv v žilách.

Čo sa týka kresby, tak tá je kreslená viacej západným štýlom, hlavne je to vidieť na Davidovi a amerických vojakoch. Ale keďže príbeh sa odohráva na americkej základni, tak to má aj svoj zmysel. Ručná kresba je kombinovaná s 3D CGI grafikou a to až nezvyčajne  kvalitne , človek má niekedy problém rozoznať, čo je kresba a čo je grafika.

Hudba je skôr štandardná ako nadpriemerná. Má svoj hlavný motív, ale niektoré scény sú doslova hluché oproti niektorým pasážam, kde je tá pravá hororová atmosféra. Ale zase nemôže byť všetko skvelé. Zvukovým efektom nemám čo vytknúť, snáď okrem niektorých prebasovaných zvukov (napr. štart lietadla).

Toto anime odporúčam všetkým milovníkom upírskej tématiky a tým, ktorí majú radi dobrú akciu a nehľadajú zložitú zápletku a komplikované vzťahy medzi postavami a ich psychické rozbory. Jednou vetou, taký bonbónik na dobrú noc :-).