Final Fantasy: Unlimited

Aká fantasy hra hýbe svetom tak, že každý jej ďalší diel je očakávaný hádam viac než príchod hocakej hollywoodskej hviezdy? Je to hra, ktorá každého vtiahne do sveta ... Final Fantasy. Práve táto hra svojim siedmym dielom ukázala celému svetu, čo je to japonské fantasy RPG. Fascinujúci svet, v ktorom je možné všetko a nemožné je skoro len predvídať príbeh. V tomto svete sú zobrazené postavy s vlastnými problémami, túžbami a snami. Nik tu nie je úplne zlý, alebo dobrý. Každá udalosť poznačí každú postavu a tá musí spoznať samú seba. Vnútorné rozdvojenie, skrývanie citov a večná samota.
Je hádam zbytočné hovoriť o hrách z radu Final Fantasy. Kto nehral ani jeden diel, mal by si čo najskôr jeden kúpiť. Keďže už máme dlhý rad FF série, on-line-ovku (FF11), tak by chýbalo len hádam anime. Tak sa i stalo a anime je tu. Pre moje veľké sklamanie však nedosahuje FF hrám ani po päty.

Všetko sa to začalo, keď sa zjavil veľký čierny stĺp pred jedným japonským prímorský mestom. V tom zrazu z toho stĺpu vyletí niečo veľké. Je zalarmované letectvo a námorníctvo. Ale proti čiernej príšere z vnútorného sveta nemajú šancu. Našťastie sa zjaví biela príšera, ktorá začne bojovať s čiernou. Naraz zaútočia a naraz zomrú, ale stĺp nezmizne. Tento boj sledovalo veľa ľudí, medzi ktorými boli dvaja vedci – Joe a Marie, ktorí sa rozhodnú spoznať tajomstvá toho stĺpu. Veria, že môžu nájsť kľúč k neobmedzenému množstvu energie. Objavia však spôsob, ako sa dostať do toho stĺpu, lepšie povedané do vnútorného sveta. Raz sa však nevrátia a ich deti Ai a Yu zostanú samé. Ich jedinou stopu za nájdením rodičov je vlak, ktorý sa objavuje v opustenej stanici. Tak sa ich rozhodnú hľadať.

Zápletka je teda daná. Jednoduchá, ale človek stále dúfa v niečo neočakávané – márne. Ďalším problémom je vyplnenie častí. Čo je však náplňou jednotlivých epizód? Aspoň v prvej polovici stále to isté. Postavy sa neustále rozprávajú a chodia. Všetko sa stále podobá na hríby a prvý boss nechce umrieť. Tu som začal pochybovať o tom, prečo to vlastne pozerám, ale spomenul som si – bolo to meno Final Fantasy. Tak som dúfal, že sa niečo stane a bude zábava. Nestalo sa. Do ¾ seriálu to bolo stále o to m istom. V každej časti sa dialo všetko podľa rovnakej schémy – hľadaj rodičov – nájde ťa nepriateľ – bojuj – cestuj ďalej. Zaujímavé to začalo byť, až ku koncu, kedy sa začali tie lepšie súboje a začalo sa zobrazovať pozadie príbehu.

Hudbu by som hodnotil ako dobrú. Pekne podfarbuje scény a hlavne po vyhranom súboji zaznie známa melódia z hier FF. Nezaujala ma však tak, ako animácia, ktorá je rozhodne to najlepšie na tomto seriály.

Dá sa povedať, že CGI v tomto seriály je to jediné, čo človeka núti pozerať ďalej. Nádherne spravené akčné scény. Hlavne prvá epizóda je takto pekne rozbehnutá a potom sú to aj scény súbojov s Omegou. Na celkovú grafickú stránku nemám zlého slova. Hlavne tomu napomáha dobré kombinovanie CGI s kreslenou animáciou.

Keď som dopozeral FF:U, uvedomil som si 2 veci. Prvá bola, že som unavený a chcem spať a tá druhá, že anime, ktoré ma nedokáže zaujať do polovice seriálu je moc veľká strata času. Uznávam, že sú tu aj pekné komické scény, ale nezachránia tú nudu. Objavia sa tu známe veci z prostredia FF, ako je napríklad Chochobo alebo behajúci kaktus. Taktiež je tu obetovanie sa pre druhých a veľká cesta za porazením zla, ale je to tak rozťahané. Keby bol ten seriál kratší aspoň o polovicu. Takto je to len seriál iba pre tých menších.