Earth Defender Mao-chan

Do dnešného dňa bolo natočených nespočetne veľa filmov, seriálov, anime a ďalších siahodlých vecí o mimozemšťanoch. Ale v žiadnom ste sa zrejme nestreli s mimozemšťanmi, akí sú v tomto anime. Predstavujú najväčšiu hrozbu pre našu planétu, aká len môže existovať. Ich každý príchod je sledovaný so strachom a bezmocnosťou. Nikto sa im nedokáže postaviť do cesty a už len pohľad na nich môže priviesť ľudí k šialenstvu. Japonsko, ako ich hlavný cieľ útokov, vytvorilo špeciálne organizácie, ktoré sa majú starať iba o obranu pred touto hrozbou. Čo ale robí týchto mimozemšťanov takých nebezpečných?

Mao, ako členka Pozemných obranných síl, spolu so Silvia-chan, členkou Námorných obranných síl a Misora-chan, členkou Vzdušných obranných síl, obraňuje svoju krajinu proti tomu najnebezpečnejšiemu, čo k nim prichádza z vesmíru – Kawai Alieni. Ich špeciálna schopnosť, byť neuveriteľne kawai (pekní, milí, zlatí) im zaručuje imunitu proti vojsku. Japonská vláda nechce riskovať konflikt s obyvateľstvom, keby armáda pri obrane, čo i len jedného zabila. Preto politici prišli s nápadom. Najlepším spôsobom obrany proti kawai alienom budú malé kawai dievčatká, ktoré chodia na základnú školu.

Do postov obrancov Japonska dosadili traja generáli (pozemných síl, letectva a námorníctva) svoje vnučky a neustále súperia v tom, ktorá je najlepšia. Ich vnučkám je to však jedno a stali sa z nich najlepšie priateľky, ktoré si vo všetkom pomáhajú.
Koncept kawai ochrancov proti kawai útočníkom sa osvedčil a ich každý “súboj“ je sledovaný s nadšením a radosťou celým obyvateľstvom. Čo sú ale kawai alieni zač a prečo kradnú historické pamiatky a turistické atrakcie?

Earth defender Mao-chan je anime pre vekovú kategóriu tých najmenších. Jeho tvorcom je Ken Akamatsu, ktorý vytvoril kultovú komédiu Love Hina. Preto je kresba a prostredie veľmi podobné a niekedy úplne identické s anime Love Hina, a ak budete dobre sledovať, uvidíte tu charaktery z neho (napríklad sa jedna celá epizóda odohráva v Hinata Inn). Animácia je rovnaká, ako v Love Hine a pribudlo aj pár CG renderingov.
Zvuky a hudba sú pekné, i keď sa mi zdalo, že by to chcelo výraznú melódiu.
Príbeh je sám o sebe jednoduchý a pri dĺžke 12 min./ 1 epizóda sa toho ani moc nedá stihnúť. Preto začína byť toto anime neskôr trocha nudné.

Ak vás bavia jednoduché príbehy, v ktorých nejde prakticky o nič a pobavíte sa na jednoduchých vtipoch s veľkou dávkou KAWAI- prostredí, protagonistov, ich úspechov/neúspechov a ďalších možných a nemožných kawai vecí, je Earth defender Mao-chan tá správna voľba.