Dragon Ball Z Movie 8

Človek si rád zaspomína na pekné veci z minulosti. Podobne si každý človek, ktorý videl seriál Dragon Ball s malým Son Gokom so slzou v oku, zaspomína na staré dobré časy. Na začiatku to bol príbeh o malom chlapcovi, ktorý mal byť najsilnejším a najlepším bojovníkom vo vesmíre. Príjemná atmosféra a neustále boje vytvorli legendu. Jedinou nevýhodou tohto seriálu bola jeho nekonečná rozťahanosť a často sa opakujúce scény. Napriek tomu si aj tak na tento seriál vždy rád spomeniem. Bude to zrejme tou nostalgiu, ktorá robi ten dojem že v tedy bolo všetko lepšie a krajšie.

Ale, ako sa čas posúval ďalej, prichádzali nové série a filmy. Nekonečný úspech a popularita u fanušikov musela byť uspokojená. Preto po všetkých epizódach klasického DB/Z/GT a filmoch musela prísť určitá únava a  opozeranie. To čo bolo zo začiatku ešte celkom zábavné a kde bola ako jediná náplň – neustále silnejší nepriatelia - predstavovalo po XYZ epizódach už iba nudu.

Príbeh sa začína, ako obvykle: všetko je v kľude a pohode, pričom táto harmónia nesmie trvať dlho. ChiChi so Son Gokom prišli na pohovor, aby Gohana prijali na školu, keď sa ozve King Kai, že sú znova problémy. Neznámi Saiyan začína ničiť celú galaxiu. Medzitým druhý Saiyan – Paragus – pozve Vegetu k sebe pod zámienkou, že chce obnoviť jeho vládu, ako princa Saiyanov. Hlavnú zápletku potom tvorí príbeh okolo legendy Super Saiyana, ktorým sa ukáže byť (prekvapivo) niekto iný než Son Goku.

Príbeh je teraz trocha zaujímavejší a nie je z 99% len o boji (ale asi len z 90%). Taktiež, ako to býva zvykom, Son Gokov súper je silnejší, než je on sám. Keďže je to aj pravý Super Saiyan je asi tak 3x silnejší než samotný Goku a na začiatku boja mu to dá celkom pekne najavo. Najdôležitejšia vec z celého filmu, to k čomu sa celý čas speje, tá najpodstatnejšia scéna je nesmierne odfláknutá. O akej píšem? O tej kde Goku porazí legendárneho Super Saiyana.
Ďalším kameňom úrazu je hudba. V americkej verzii hrá hardcorová hudba, ktorá úplne nahradila pôvodné DBZ motívy. V niektorých malých pasážach celkom pekne sadne, ale celkovo odstrániť hudbu známu s predchádzajúcich dielov je podľa mňa veľká chyba.
Obrazová stránka je prakticky nezmenená, a tak sa tu nevyskytli väčšie a závažnejšie chyby. Všetko ostalo tak, ako sme zvyknutí z DBZ sérií.

Po pozretí tohto filmu musím povedať, že ak sa nepodarí nájsť lepších scenáristov, alebo aspoň nedokopať film blbosťami, tak už nemá cenu vyrábať ďalší DBZ film. Lebo to, ako sa tu prezentuje celková bitka skoro všetkých Z-členov proti legendárnemu Super Saiyanovi, nemá úroveň. Najhorší je hádam Vegeta, ktorý neustále narieka, ako je všetko márne. Podľa mňa skončil Dragon Ball porazením Cell-a a tu to mali vtedy pochopiť aj autori a ukončiť príbeh.