Detective Academy Q

Svet je plný záhad a ako sa vraví, na všetko je odpoveď. Len na ňu treba prísť. To je to najťažšie, ale nájdu sa ľudia, ktorých baví práve toto riešenie záhad. Medzi takýchto ľudí patrí aj Kyuu.

Určite sa každý z nás stretol s detektívnym seriálom alebo filmom. Vždy bola náplň rovnaká, zistiť kto je vrahom. V anime to bol práve seriál Detective Conan, ktorý sa neustále vyrába a počet jeho častí neustáe rastie. Podarilo sa mu totiž spojiť rôzne vlastnosti do jedného celku. Jednou s najsilnejších by som považoval to, že i divák sa môže zapojiť do riešenia prípadu, lebo sú postupne zobrazované rôzne indície. V podobnom smere sa rozhodol ísť aj seriál Detective Academy Q (DAQ). Divák vidí presne to, čo hlavný hrdina, môže spolu s ním riešiť záhadu.

Príbeh sa začína, keď Kyuu ide na nákup a omylom vyrazí jednému pánovi peniaze z ruky. Ale jedna bankovka sa stratí. Pravdaže pre Kyuua to nie je problém a záhadu vyrieši bez väčších problémov. Pri tomto incidente stretne Minami Megumi. Dievča s fotografickou pamäťou. Keďže mu aj ona trocha pomohla s vyriešením tohto malého prípadu, pozve oboch na zmrzlinu práve pán, ktorému Kyuu vyrazil penize. Keď Kyuu a Megumi boli na ceste domov, všimli si, ako niekto padol zo žeriavu. Keď utekali na miesto, pridal sa k nim ešte Kintaro, ktorý ovláda kendo, judo a karate. Neskôr sa do tejto party pridajú Ryuu, Kazuma a Saburoumaru, ktorý predstavuje záporný charakter, ktorému ide len o to byť najlepší a neustále pri tom podvádza.

Animácia je pekná a ladná, hoci niekedy postavy sedia/stoja a držia si jeden neutrálny výraz v tvári, hoci sa postavy okolo nich rozprávajú o niečom dôležitom. Pôsobí to, ako keby neboli duchom prítomní. Celková animácia postáv je pekná, hoci aj tu sa vyskytnú chyby. Postava, ktorá uteká sa deformovane zväčšuje. Ale sú to len malé chyby, ktoré sa našťastie často neobjavujú.

Hudba, ktorá je v súčastnej dobe jednou z najdôležitejších častí v anime,  v tomto seriáli exceluje. Podarilo sa autorom nájsť ladné melódie, ktoré dotvárajú pocity postáv, napr. pri riešení prípadu. Taktiež aj hudba v intre je na celkom dobrej úrovni a dobre sa počúva.

Tento seriál podobne ako seriál Detective Conan odporúčam každému milovníkovi detektívok. Je tu pekne postupujúci príbeh v pozadí a taktiež dobre situované príbehy jednotlivých epizód. Logické nadväznosti a dedukcia postáv má vždy svoje opodstatnenie a je vidieť, že vcelku vznikla konkurencia doteraz kraľujúcemu majstrovi detektívok Detektívovi Conanovi.