Armitage III - Poly Matrix

Čo znamená slovo život? Je to stav, v ktorom dochádza k rôznym biologickým premenám? S čim ho najviac spájame? S uvedomelou existenciou alebo s biologickým životom? Čo však urobíme vtedy, keď bude medzi nami existovať aj život mechanický? Bude panovať harmónia alebo nenávisť?

Námet diel, v ktorých v ľudskej spoločnosti boli stroje s umelou inteligenciou, bolo už niekoľko. Vždy sa však v jednom podobali. Bola tu určitá nenávisť k umelej inteligencii. Problémy boli založené na fakte, že ľudia chceli mať robota výzorovo podobného človeku a musel sa tiež správať ako on. Stroje prebrali prácu ľudí, čo zo začiatku pomáhalo ľudskej spoločnosti, ale výsledok bol skoro vždy rovnaký. Stroje začali byť nasadzované všade a človek bol zrazu nepotrebný. Dochádzalo k rozdeleniu sociálnych vrstiev na dve – bohatých a chudobných. Ľudia strácali svoju prácu a všetko sa vyhrotilo v nenávisť k strojom. Začalo ničenie strojov, ktoré nechápali, prečo boli vytvorené, keď ich nikto neznáša.
Takto by sa dala asi predpovedať budúcnosť, ktorá čaká ľudstvo. Čo však znamená život z pohľadu strojov? Neustála práca? Slúženie človeku? Čo ak si stroj uvedomí sám seba, je vtedy naozaj živý?

Ľudstvo sa dostalo na Mars, kde vznikla veľká kolónia, ktorá neustále rástla a prichádzali sem ďalší ľudia zo Zeme. Na Marse vznikla ľudská spoločnosť podobná tej na Zemi, so všetkými je kladmi aj zápormi. S vývojom umelej inteligencie prišla prvá séria robota, ktorá pracovala. Po nej druhá, inteligentnejšia séria, ktorá začala byť nasadzovaná teraz už všade – v obchodoch, domácnostiach, úradoch ... Toto viedlo k tomu, že ľudia začali strácať pracovné miesta a nenávisť voči robotom stúpla. Bola však vytvorená ešte tretia skupina robotov, ktorá prekročila priepasť medzi robotom a človekom. Tieto roboty cítili a boli schopné písať knihy, vytvárať piesne a hlavne milovať. Mali však ešte jednu schopnosť, ktorá predstavovala nebezpečenstvo pre niektorých ľudí a ich záujmy.
Príbeh začína keď na Mars prichádza detektív Ross Sylibus zo Zeme a na letisku sa pri jeho príchode strhne prestrelka. Po jej skončení sa zistí, že slávna country speváčka McCanonová, ktorá bola zavraždená, bola robot. Však nie obyčajný robot druhej generácie, ale tretej. Potom nasledujú ďalšie vraždy, kde zomierajú ďalšie roboty tretej generácie.

Animácia je v tomto anime pekná. Všetky ženské charaktery sú stvárnené klasickým anime štýlom (veľké oči, účesy ...), kdežto mužské charaktery sú viac “realistické“. Sem-tam sa stane, že sa hlavná protagonistka Armitage trocha deformuje, hlavne v oblasti tváre, čo nieje nič strašné, ale nemuselo to byť. Tiež sa neostalo len pri klasickej animácii a tak sa sem-tam objavia akčnejšie zábery kamery, ktorá sa buď točí alebo prelietava. Celkové grafické stvárnenie, povedal by som, že je na dosť dobrej úrovni.

Hudba je v tomto anime tichá. Prevládajú v nej hlavne pomalšie melódie a má nádych pochmúrnosti a samoty, čo veľmi dobre podfarbuje celý príbeh. Niekedy sa stratí v pozadí, ale nie je to nič strašné.

Príbeh Armitage III – Poly Matrix je v pochmúrnom prostredí a predstavuje možnú budúcnosť ľudstva. Ukazuje na jednotlivé aspekty ľudskej spoločnosti a život ľudí. Príbeh postupuje celkom rýchlo a neobsahuje skoro žiadne hluché pasáže, kedy sa nič nedeje. Taktiež stvárnenie postáv a ich charakterov je pekné, i keď ich životné osudy nie sú zobrazé moc do hĺbky.

Armitage III – Poly Matrix je pekné anime, ktoré určite stojí zato, aby si ho človek pozrel. Taktiež, ak si chcete pozrieť pokračovanie Armitage III – Dual Matrix odporúčam, aby ste si pozreli toto najskôr.