Armitage III - Dual Matrix

Ľudstvo už od nepamäti snívalo a predstavovalo si, že čo je asi tam hore, medzi hviezdami. Pohľad na nočnú oblohu, v každom z nás vzbudzuje pocit nekonečného priestoru, samoty a krásy. Mesiac, ako najstarší predmet lietajúci okolo našej planéty, taktiež ľusatvo fascinoval. Fascinoval ho natoľko, až sa tam dostalo...

Pravdaže Mesiac je len prvá zastávka, kam sa chce ľudstvo dostať. Druhou je Mars. Však Mars už nepredstavuje len niečo, kam chceme ísť, ale niečo, kde by sme chceli aj žiť. Tento ľudský sen sa splnil v prvom filme Armitage III – Poly Matrix, kde vznikla na Marse kolónia, ktorá chcela byť postupne nezávislá na Zemi. Taktiež, s príchodom nových technológii sa začali v spoločnosti objavovať roboty, ktoré boli postupne nasadzované všade ako pracovná sila. Toto malo za následok ekonomickú krízu, ktorá viedla k demonštráciám a zabíjaniu robotov.

Doteraz sa všetko točilo okolo robotov druhej generácie, ktorí len pracovali. Tajne však boli vyvinuté aj roboty tretej generácie, ktoré vlastnili dušu. Vedeli kresliť obrazy, písať vlastné romány, spievať a ďalšie veci, ktoré robia ľudia.  Práve tieto veci ich robili nerozoznateľnými od ľudí. Tá najdôležitejšia vec, je však tá, že všetkými robotmi boli ženy a mohli otehotnieť. Toto vadilo pozemskej vláde, ktorá chcela mať Mars opäť pod svojou kontrolou. Ako jedinej sa Armitage podarilo prežiť a spolu s Rossom Silubusom, si zmenili mená a stratili sa v spoločnosti.

Založili si rodinu a narodilo sa im dievčatko. Žili šťastne a spokojne. Teraz sa však o problematike robotov v spoločnosti hovorí viac a Mars sa snaží presadiť listinu práv robotov. To by znamenalo, že roboty by mali rovnaké práva ako ľudia. Keď dôjde k zavraždeniu personálu antimatériovej elektrárne, rozhodne sa Armitage konať a vráti sa na Zem.

Zrejme najväčšou zmenou oproti prvému filmu je kvalita animácie. Tá v prvom filme moc nevynikala a miestami bola deformovaná. Však čas postúpil a v tomto filme je už použitá CGI technológia a všetky scény sú na vysokej úrovni. Človek si tak môže ešte lepšie vychutnať bojové scény.

Hudba a zvuk sú tiež zlepšené. Porovnal by som ich však znova k hudbe, ktorá bola použitá v prvom filme. Teraz má iný štýl, ale hrá len miestami pri akčných pasážach. Je však pekná a zapadá do pozadia diania.

Príbeh je oproti prvému filmu rýchlejší a viac akčnejší. S lepšou animáciou sa môže zdať, že lepší než prvý, ale sú si stále dosť podobné. Jediný rozdiel je v tom, že je tu viacej akcie. Musím však uznať, že mne osobne sa Dual Matrix páčil o niečo viac než Poly Matrix. A čo viac na záver? Ak sa vám páčil Poly Matrix, musíte si toto anime pozrieť tiež. Má pekný námet o budúcnosti ľudstva a spoločnosti s robotmi. Príbeh nieje extra zamotaný a človek sa tak môže pekne pobaviť.