Animation Runner Kuromi-chan 2

Ako to už býva zvykom, po úspešnom filme, hre a iných veciach sa rozmýšľa nad pokračovaním. Nie vždy to tiež dopadne tak, ako by malo. Keď sa však ľuďom niečo páči, chcú toho viac ...

Podobne je to aj pri Animation Runner Kuromi (ARK), a tak sa táto OAV dočkala svojho pokračovania. Svojim námetom ARK dovoľoval náhľad do sveta autorov anime a zobrazoval hádam všetky problémy, ktoré sa môžu objaviť pri produkcii. Toto anime bolo tiež nesmierne bláznivé a človek sa pri niektorých situáciách musel len smiať. Podobne je to aj v druhom dieli, ktorý pokračuje tam, kde prvý skončil.

Oguro Mikiko dokázala nemožné a to do termínu dodať Time Journeys. Celé štúdio bolo šťastné a tešilo sa do ďalšej práce. Pravdaže, už v prvom dieli mali všetci práce nad hlavu, ale to bolo ešte nič oproti tomu, čo treba spraviť teraz. V prvom dieli to bola len jedná epizóda, ale teraz sú to rovno tri. To, čo bolo minule skoro nemožné je teraz ešte nemožnejšie. Preto sa rozhodne šéf najať pomoc pre Kuromi. Takashimadaira a jeho dvaja spolupracovníci používajú zlé a zastaralé metódy a tak sa celá produkcia ešte viac spomalí. Kuromi je tak znova postavená pred zdanlivo neriešiteľný problém, pri ktorom musí znova zjednotiť štúdio a zapojiť do práce všetkých ľudí z prvého dielu ARK.

Pre pokračovanie sa zlepšila aj animácia, ktorá je teraz o niečo lepšia a detailnejšia. Je použitá deformácia a všetky možné a nemožné triky na spestrenie, ktoré sú pre komédiu potrebné. Presne tak, ako v prvom dieli aj tu to pomáha vytvoriť to špeciálne kúzlo totálneho chaosu.

Hudba sa tiež o trocha zlepšila. Objavuje sa tu známy motív z prvej OAV, ale aj nové skladby. Hudba pekne dotvára pozadie komických, ale aj vážnych situácii a dovoľuje sa tak úplne vžiť do deja.

Príbeh je hádam to jediné čo zostalo (skoro) nezmenené. Ďalší deadline termín, ďalšie šialené presvedčovanie animátorov a ďalšie prekážky. Takto by sa dal zhrnúť celý príbeh ARK 2. Akokoľvek nudne sa môže zdať opakujúci sa námet je to stále zábava. Napríklad, ako spestrenie je tu Shihon, ktorá sa rozhodla skoncovať s fajčením. Neustále si však dáva niečo do úst (ceruzky, kvetiny ...) a zapaľuje to, ako cigaretu.

Animation Runner Kuromi 2 by som hodnotil, ako úspech. Vracajú sa staré známe postavy a tiež aj problémy s nimi. Známy stres a taktiež myšlienka, prečo to človek v živote stále robí, i keď sa zdá, že bojuje proti veterným mlynom. Je to síce znova tá istá nastavená kaša, ale pre fanúšikov prvého dielu je to rozhodne povinné sledovanie. Ak ste však nevideli prvú OAV, odporúčam si ju pozrieť ako prvú, i keď je prvá epizóda v druhej zhrnutá.
AKR 2 je znova pekné anime, pri ktorom sa dá zasmiať a popremýšľať. Rozhodne odporúčam.