Animation Runner Kuromi-chan

Určite každý z nás niečo niekedy nakreslil. Či to bol jednoduchý dom, auto, alebo hocijaká iná vec, vždy to bolo pre nás niečo nádherné. Postupom času sa v niekom talent pre kreslenie viac rozvinul a kreslenie nadobudlo viacej reálnosti. Dochádzalo k ďalšiemu zlepšovaniu, než sa technika kreslenia nestala skoro perfektnou, prišlo dôležité rozhodnutie. Začať profesionálne kresliť?

Čo môže byť krajšie, než kresliť a brať za to peniaze? Veď je to nenáročné. Prekreslí sa zopár obrázkov s trocha odlišnými pohybmi, všetko sa to vyfarbí a už stačí len zobrať peniaze. A ako bonus má človek neskutočne flexibilné pracovné hodiny. Dobre, ale čo taký producent. Veď ten sa len stará o to, aby sa dodržal plán, sem-tam zahúkal na podriadených a tým skončil (pravdaže jeho pracovná doba môže byť teoreticky kratšia, veď zbuzerovať podriadených je také jednoduché).

Animation Runner Kuromi dokáže opak. Veď, aký by bol tento svet, keby všetko šlo hladko a bez problémov? A tak, ako v každom zamestnaní, aj pri výrobe anime/kreslených filmov/ seriálov a všetkého, v čom sa objaví kreslená animácia, panuje určitý stres. Veď, čo takto nestihnúť termín odovzdania projektu (celkovo rozšírený problém začínajúci už v škole).

Anination Runner predstavuje šialenú komédiu zo sveta tvorby anime. Ooguro Mikiko prichádza do svojej novej práce ako producentka, ale netuší čo ju čaká. Hneď po bleskovej prehliadke štúdia odchádza bývalí producent do nemocnice pre žalúdočné problémy. Dostane pracovný plán a prosbu, aby nezomrela skôr, než sa nedokončí druhá epizóda Time Journeys. Po oboznámení sa so situáciu prichádza niekoľko šokov – termín odovzdania druhej epizódy Time Journeys je do týždňa, epizóda je hotová tak z 1,5 percenta a nikoho to netrápi. Takže sa môže rozbehnú šialený závod s časom, pri ktorom dochádza k neustálim trapasom a Kuromi (Ooguro Mikiko) musí neraz vyukázať nesmierne úsilie, aby sa výroba seriálu pohla ďalej.

Animácia je podaná rôznymi spôsobmi. Strieda sa; Napríklad klasická animácia, kedy sú postavy zobrazované klasicky a v závislosti od scény, sa menia na jednoduché postavičky, ktoré sa sem-tam zdeformujú, prípadne sa okolo nich začnú odvíjať bláznivé situácie (zo zapaľovača vznikne plameňomet). Dodáva to ten správny nádych humoru a rozhodne to bola perfektná voľba animátorov. Pravdaže, aj celkové rozhýbanie postáv je plynulé, čo je v dnešnej dobe skoro štandardom.

Na pozadí hrá hudba, ktorá sa skoro donekonečna opakuje. Sem-tam sa síce zmení, ale rozhodne budete vnímať len ju. Nedá sa však povedať, že by bola zlá, ale obmieňať melódie by vážne neuškodilo. Rozhodne však jej neustále počúvanie nepôsobí nepríjemne a pekne dopĺňa humorné scény.

Čo dodať na záver? Hádam len to, že je to jedinečný kúsok, ktorý trocha poodhaľuje anime tvorbu a jej následky na všetkých zúčastnených. Nachádza sa tu množstvo vtipov a narážok (kresliť sa rozhodne nezačína skôr než o 10:00 am). Je to pekná komédia, pri ktorej sa človek pekne pobaví a hlavne, dá sa pozerať znova a znova.