Aishiteruze baby

Ako začať písať o niečom takom, ako je anime Aishiteruze baby? Už pri jeho pozeraní mi bolo jasné, že tento seriál je niečo výnimočné a napísať o ňom recenziu, bude ťažké. Neubránil som sa ani pocitu, že pozerám najlepšie anime, aké som kedy videl a nie je to tým, že by bolo úžasne pekne nakreslené alebo inak vytŕčalo z radu. To, čo robí anime Aishiteruze baby výnimočným, je jeho námet, postavy a spôsob, akým to všetko prezentuje.

Pre každé dieťa na svete sú jeho rodičia to najcennejšie, čo má. Nie sú to len ľudia, ktorí mu dali život, ale sú aj tou najdôležitejšou vecou, akú môže vlastniť. Preto deti milujú a bránia svojich rodičov za každú cenu. Čo však vtedy, keď rodič zabudne na city dieťaťa? Keď si nevšimne, že jeho ratolesť má problémy? Čo keď sa mu nemôže pozrieť do očí?

Yuzuyu je 5-ročné dievčatko, ktoré chodí do škôlky. Je šťastná, plná energie a elánu a rodičia ju nesmierne milujú. Osud však nechcel, aby to dlho trvalo. Yuzuyu zrazu prišla o otca. Jej mama nedokázala ďalej normálne žiť a neustále trpela stratou manžela. Aby sa z tejto straty dostala, rozhodla sa dať malú Yuzuyu do rodiny jej sestry. Tu mala Yuzuyu žiť šťastne pokiaľ sa ona sama nespamätá a nebude silnejšia. Potom zmizla.

Kippei, 17-ročný stredoškolák a školský playboy, zrazu stál pred niečím, čo má úplne zmeniť jeho život. Po krátkej rodinnej debate dostal prikázané starať sa o malú Yuzuyu – robiť jej raňajky, vodiť ju do škôlky aj zo škôlky, zabávať ju a deliť sa s ňou o izbu.
Kippei sa do svojej novej role pustil s nadšením a malú Yuzuyu si zamiloval. Stala sa z nich nerozlučná dvojica. Kam išiel on, chcela ísť aj ona. Tak s ňou začal trávil celé dni, začal si všímať dôležitejších veci a tiež uvedomovať svoje city.

Môže sa zdať, že toto anime patrí do kategórie "komédia", ale opak je pravdou. Zo začiatku je tu snaha o komické situácie a objavujú sa deformácie tvárí a tiel a s nimi spojené i komické prvky. Taktiež, animácia je v prvých častiach trocha deformovaná. Hlavne v oblasti tváre a vlasov, ktoré sa niekedy od epizódy k epizóde úplne zmenia (napr. veľkosť účesu), prípadne ešte aj počas jednej epizódy. Zo začiatku to trocha prekáža, ale po pár epizódach sa kresba trocha ustáli. Taktiež, animácia postáv, ich oči, tvár a vlasy sú dosť podobné kresbe z mangy a anime Good Morning Call.

Pri pozeraní som si všimol jednu nádhernú vec. Hudba prekrásne podfarbovala rôzne situácie. Neskôr mi iba trocha prekážala jedna zvučka, ktorá ohlasovala príchod komickej situácie, ale vzhľadom na celkové hudobné pozadie nemám zlého slova. Už len si zohnať soundtrack :).

Toto anime má zaujalo hlavne malou Yuzuyu, jej hlasom a spôsobom správania. Ide tu hlavne o jej osud, ale príbeh sa točí aj okolo priateľov. Hlavnou náplňou je však rodina. Správanie sa rodičov voči malým deťom a mládeže. Prehliadaniu ich problémov a zaslepenosťou vlastnými problémami. Je tu ukázané, ako veľmi dieťa miluje svoju mamu a chráni ju, ale ona si na ňom vybíja svoju zlosť zo zlej situácie v rodine. Svoju chybu si uvedomí, až keď je neskoro. Alebo, čo keď dobrá študentka zrazu rozmýšľa nad samovraždou?

Príbeh a myšlienka je tu neuveriteľne intenzívna. V niektorých situáciách je to tak smutné a tak presné ako realita.

Toto anime považujem za jedno z najlepších. Príbeh, charaktery a atmosféra, ktorá ide z tohto seriálu je neuveriteľná. Rozhodne ho odporúčam každému, kto sa chce pobaviť, trocha zasmiať, ale hlavne vychutnať si nádherný príbeh.