El Cazador de la Bruja

Stereotyp. Takmer všetci ho denne zažívame. Pracujúci v práci, študenti v škole, dôchodcovia doma. Denne sa opakujúce úkony nám po ča se začnú liezť na nervy a my hľadáme niečo, čo by nás z tohto začarovaného kruhu dokázalo vytrhnúť. Obyčajne sa obraciame na priateľov, s ktorými môžeme zájsť do baru, na koncert alebo do kina. Ale sú aj ľudia, ktorí sa počas toho svojho stereotypu nenudia, pretože im práca pumpuje do krvi obrovské množstvo adrenalínu. Medzi takýchto ľudí môžeme pokojne zaradiť aj lovcov odmien. Denne sa stretávajú so zaujímavými a často aj nebezpečnými ľuďmi, ktorí im nedovolia upadnúť do toho klasického stereotypu, pretože im často ohrozujú život. Veru. Byť lovcom odmien je veľmi nebezpečná práca. A ešte nebezpečnejšia je vtedy, ak je lovcom odmien žena. Ibaže by dotyčná vedela veľmi zručne, až priam majstrovsky narábať so zbraňou. Ako napríklad taká Nadie. Že kto je Nadie? Tak sa na ňu pozrime.

Na prvý pohľad unudená mladá žena v dlhom bielom ponče pomaly kráča po zaprášenej ceste a slnko jej nemilosrdne praží na hlavu. Ale pozrime sa na ňu bližšie. Mierny vánok sa pohráva s jej vlasmi a z času na čas nadvihne okraj jej ponča, pod ktorým sa skrýva pištoľ. Správne, pištoľ. Pretože ako som už na začiatku naznačil, Nadie je lovcom odmien. Práve dostala novú úlohu. Jej cieľom je Ellis. Ale kto je Ellis? Tak si poďme priblížiť aj túto osôbku.

Ellis je mladé blonďavé dievča s veľkými nevinnými očami. Ale ona sama asi taká nevinná nebude. Na Ellis je totiž vypísaná odmena, lebo je obvinená z vraždy známeho vedca Heinricha Schneidera. „Ale ako to také neškodné dievča mohlo urobiť?“ Tak túto otázku si zrejme položila aj Nadie, pretože z možností „živý alebo mŕtvy“ si naša sympatická lovkyňa zvolila prvú možnosť a vybrala sa spolu s Ellis odhaliť pravdu o smrti Heinricha Schneidera.

A tu sa začali problémy, pretože o hlavu mladej Ellis sa usiluje až príliš veľa ľudí. Naša dvojica hrdiniek sa na svojej nebezpečnej ceste stretne s obrovským množstvom viac či menej nebezpečných a tajomných ľudí, ako je napríklad lovec odmien Ricardo so svojou malou spoločníčkou Lirio, alebo divný chlapec L.A. A toho tajomna bude čím ďalej, tým viac. Ale nechcem už viac prezrádzať. Radšej si to pozrite sami.

Človek znalý témy už určite začal po mojom krátkom opise tušiť, že za celým týmto dielkom nebude stáť nikto iný ako Koichi Mashimo. Tento človek má na svedomí odštartovanie, a teraz už aj zavŕšenie, úspešnej anime seriálovej trilógie, ktorej dal názov Girls with Guns. Všetko to začalo temným Noir, pokračovalo to cez akčnú sériu Madlax a zakončené to je seriálom, na ktorý je zameraná táto recenzia. Jeho názov je El Cazador de la Bruja.

Ak by si človek, ktorý nevie o takejto trilógii, náhodou pozrel pár dielov z každej série, tak by hneď vytušil, že majú spoločného tvorcu. Je to z toho dôvodu, že všetky tri seriály spája niekoľko bodov, ktoré sú charakteristické pre celú trilógiu.

Prvým a najhlavnejším sú nebezpečné ženy v hlavnej úlohe, ktoré vedia so zbraňami zaobchádzať naozaj majstrovsky, častokrát omnoho lepšie ako ich mužskí protivníci. Spočiatku to vyzeralo, že aj v pomere postáv budú mať výraznú prevahu postavy ženského pohlavia, ale táto prevaha bola očividná len v prípade Noir. Už pri Madlax bol pomer takmer vyrovnaný a v El Cazador de la Bruja zodpovedá pomer mužských a ženských postáv realite.

Ďalším spoločným prvkom všetkých troch dielov je tajuplná organizácia, ktorá stojí na pozadí celého diania. Ale aj jej význam postupne klesal. Kým v Noir zohrávala nezanedbateľnú úlohu a stála za všetkým dianím, v poslednej sérii tejto trilógie až tak veľa priestoru nedostala.

Tretím je spoločné pátranie s cieľom odhalenia ústredného tajomstva, ktorého riešenie sa tiahne celým seriálom.

Aj keď sa zdá, že je El Cazador de la Bruja seriálom veľmi podobným jeho predchodcom, nie je to v skutočnosti tak. Noir a Madlax sa celý čas niesli v hĺbavej, často až temnej a tajomnej atmosfére. El Cazador de la Bruja je úplne odlišný. Už len v prostredí. Neodohráva sa v uličkách európskych metropol a ani vo vojnou zmietanej krajine. Väčšina seriálu sa odohráva v slnkom zaliatom Mexiku, ktorým nás sprevádza hudba akoby vychádzajúca z harmoniky Charlesa Bronsona (Vtedy na západe). A do toho všetkého prichádza ešte sarkastický humor Nadie, ktorý všetko okoreňuje. Hlavne prostredie, hudba a Nadie robia z El Cazador de la Bruja seriál, pri ktorom sa neraz aj zasmejete. A to je najzásadnejší rozdiel, ktorým sa odlišuje od svojich predchodcov.

Rovnaká zostala kvalita soundtracku a to hlavne preto, lebo za ním stála opäť Yuki Kajiura. Dokonale ho dokázala prispôsobiť prostrediu vyprahnutých púští strednej Ameriky a miestami humornému charakteru seriálu. Hlavne tá už spomínaná harmonika dávala celému prostrediu ten správny šmrnc.

Chcel by som rovnaké chvály napísať aj o animácii, ale to by som klamal sám seba. Tým nechcem povedať, že by bola zlá, to určite nie, ale od záverečného dielu trilógie Girls with Guns som čakal trochu viac. Takto sme dostali len to, na čo sme dnes zvyknutí, aj keď to bola na pohľad príjemná animácia.

Každopádne je El Cazador de la Bruja veľmi vydarené dielko a dovolím si povedať, že podľa mňa je najlepším dielom trilógie a teda aj jej dokonalým zavŕšením. To znamená, že ak ste ho ešte nevideli, tak nevidím dôvod, na čo by ste mali ešte čakať.

Názov: El Cazador de la Bruja
Autor: -
Japonský názov: エル・カザド-EL CAZADOR DE LA BRUJA- Režia: Mashimo Koichi (真下 耕一)