Berserk

Toto je jedno z mála čisto akčných anime, ktoré ma natoľko zaujali, že odtrhnúť sa od neho, bolo veľmi ťažké.

Nie je to v pravom slova zmysle fantasy, lebo démoni a podobní domáci miláčikovia sa v ňom objavia iba na jeho začiatku a konci... V Berserk ide hlavne o stredoveké boje a dobýjanie, preto má všetko nesmierne  tajomný nádych.

Aj keď ide o starší seriál, vrelo ho odporúčam.

Dej: Celý dej sa točí okolo chlapíka menom Guts, i keď veľkú rolu tam zohráva Griffith (ktorý podľa mňa vyzerá ako žena ;-)), ale k tomu sa hádam dopracujem neskôr. Jediná hlavná ženská postava nesie meno Casca a Berserk je jedno z mála anime, ktoré sa neodohráva v Japonsku. Podľa mien by som povedal, že to bude niekde v starej dobrej Európe, ale presné miesto nie je známe. Pobehuje tu aj zopár iných postáv, ktoré stojí za to spomenúť, ale veľkú úlohu v príbehu nezohrávajú: sú to Judou (vrhač dýk, inak sympatický chlapík:)), Rickert (podľa vzhľadu, mladý chlapec - najviac 15 rokov. Schopný lukostrelec), Pippin (taký milý sumo – obor) a nakoniec Corkus (ktorý už hneď od začiatku nemá rád Gutsa – dôvod nazatiaľ neznámy). Títo menovaní sú členovia žoldnierskej skupiny “The Hawks“ (jastraby), ktorej velí mnou vyššie spomínaný Griffith.

Prvá časť je dosť záhadná a podľa mňa mala byť skôr poslednou, pretože neskôr sa všetko odohráva retrospektívne.

Radšej vám o nej nič bližšie neprezradím, inak by som musel spomenúť i tú  poslednú :) a to by už asi nikoho nebavilo pozerať. Všetko sa to začína niekoľko rokov do zadu od úvodnej časti. Vtedy má Guts ešte len 17 rokov, ale už v tom období  je silný bojovník a na chrbte nosí poriadne veľký meč. Je dosť možné, že je taký veľký ako sám Guts:). Vtedy sa podieľal na dobytí pevnosti, ktorú stráži obrnený, obrovský chlapík s obrovskou sekerou. Nikto zo žoldnierov nemá odvahu sa mu postaviť. Okrem nášho hrdinu Gutsa, ktorý na úžas všetkých ho za chvíľku zloží: Použije na to svoj veľký meč, o ktorom si každý zúčastnený myslel, že ho Guts ani nezdvihne. Z bezpečného miesta všetko sleduje Griffith a jeho družina. Guts si vezme odmenu a bez zbytočného slova odíde (apropo Guts,  počas samotného deja toho moc nenahovorí, ale je to stále viac ako Pippin :)). Po ceste ho prepadnú traja členovia Griffithovej skupiny, aby mu zobrali žold. Náš hlavný hrdina nelení a dvoch z nich behom okamžiku zlikviduje.  Nakoniec na pomoc pribehne Caska, ale i tá si po chvíli uvedomí, že nemá proti nemu najmenšiu šancu. Tesne pred tým, ako by jej Guts dopomohol do truhly, zachráni ju Griffith, ktorý ho premôže s neskrývanou ľahkosťou a jediný úder stačí na to, aby Gutsa poranil. Griffith v ňom vidí potenciál, preto ho vezme so sebou a vylieči. Keď sa hlavný hrdina preberie, ponúkne mu Griffith miesto v jeho skupine, Guts odmieta. Napokon sa však dohodnú. Ak Guts prehrá s ním v súboji, tak mu bude patriť. Samozrejme, Guts prehrá, avšak narobí Griffithovi dosť veľké problémy.

Ako plynie čas, preukáže sa Guts ako užitočný člen a každého prekvapuje svojimi schopnosťami. Dokonca sa z neho stáva veliteľ, žezlo však pevne drží v rukách Griffith.

Spracovanie: Keďže je toto anime trošku staršieho dátumu výroby, tak nemôžte čakať animáciu ako vo Witch Hunter Robin alebo Ergo Proxy. Po chvíli si zvyknete a bude sa vám páčiť, aspoň mne osobne zaimponovala. V anime sa vôbec nešetrilo červenou farbou, ale prežiť sa dá všetko:) Postavy sú vykreslené kvalitne, hlavne Guts (má asi o 100 svalov viac ako normálny človek :)). Čo sa týka ozvučenia – je kvalitné samo o sebe, postavy majú presne taký hlas, ako si zaslúžia. Hudba je príjemná – stredoveká. Počas pozerania super zapadne. Zato úvodná pieseň je očividne od J–rockovej kapely (nepodarilo sa mi zistiť názov), ale na počudovanie, nekazí celkový dojem. Záverečná vsadila na inštrumentálny doprovod s celkom príjemným hlasom v pozadí a práve to ju činí zaujímavou. Jednoducho treba si to pozrieť, vypočuť a spraviť si názor.

Animácia: 8 z 10

Ozvučenie: 9 z 10

Príbeh: 10 z 10

Postavy: 9 z 10 ( ale Guts u mňa dostáva 20 z 10 :))

Postavy:

Guts: Náš hlavný hrdina – teraz sa ani nečudujem, prečo sa anime volá Berserk. Guts by sa dal prirovnať k stroju na zabíjanie. Už od mala ho vychovával žoldnier Gambino, ktorý sa ho neskôr pokúsil zabiť. Gutsa totiž odjakživa nenávidel. Guts sa však nedal a Gambino sa napichol na jeho meč :). Odvtedy bol Guts samotár a nikomu neveril... až sa dostal k jastrabom. Postupne sa menil k lepšiemu, aj keď iba po kúskoch. Griffitha spočiatku považuje za kamaráta, neskôr sa dozvedá pravé zmýšľanie svojho údajného “priateľa“. V srdci je dobrý chlapík, aj keď to moc najavo nedáva. V skupine je rešpektovaný a uznávaný, stále si však udržiava akúsi tajomnosť.

Caska: Je najschopnejší bojovník (samozrejme okrem Gutsa), aj keď je “iba“ ženou (práve Guts jej to stále vyčíta). Griffith je jej idolom, pretože ju v mladosti zachránil. On ju však považuje iba za spolubojovníka. Neustále som si myslel, že je do neho zamilovaná, ale jej srdce si získa niekto druhý. O koho sa však jedná, neprezradím :P.

Je rozumne zmýšľajúca, tvrdohlavá, ale aj veľmi odvážna.

Griffith: Niekedy sa mi zdalo, že je dôležitejšou postavou ako Guts. Na krku nosí náhrdelník s názvom “Eye of God“ (Božie oko), ktorý ho chráni pred zlým, ale jeho pravú podstatu sa dozvieme až na konci. Je prešpekulovaný a nič nerobí bezdôvodne. Spraví všetko možné, aby sa dostal k trónu. Je chladný a bez emócií. Gutsa berie ako svoje vlastníctvo a prostriedok na splnenie svojho sna. Mne osobne veľmi nesympatická postava :)

Tak to by bol koniec mojej recenzie a dúfam, že sa nájdu takí, ktorým som spravil chuť na toto skvelé anime.

Názov: Berserk Autor: Miura Kentaro
Japonský názov: - Režia: Takahashi Naohito