Ragnarok online #1

- Časť 1. Čo je to? -

Ako už naznačuje nadpis, tento článok nebude len recenziou ale aj podrobným manuálom pre výborný MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-playing Game) titul kórejského pôvodu Ragnarok online, ktorý sa práve začína presadzovať na českej a slovenskej scéne online hier. Najväčšiu zásluhu má na tom český free server czechRO.net. Ten poskytuje stiahnutie hry s anglickým prekladom, klientom, návodom a registráciou úplne zadarmo (Pozn.: Úplne nie, hra má 500Mb a niekto musí zaplatiť účet za telefón J.) Registrácia trvá približne jeden deň. Pri nej budete musieť zadať aj pohlavie, tak si to dobre rozmyslite, pretože táto voľba určuje pohlavie všetkých postáv na účte a dodatočná zmena už nebude možná. Server ďalej obsahuje veľa dôležitých infošiek a typov pre začínajúcich hráčov, ktorými sa budeme zaoberať aj v tejto „recenzii“.

Hra samotná je určitým mixom hier Diablo a Ultima Online s pekným anime spracovaním na báze pseudo 3d, to znamená že vlastné postavy, monštrá a NPC sú 2d a prostredie je trojrozmerné. Hlavnou úlohou hráča je zvyšovanie úrovne skúseností  (experience) a zdokonaľovanie schopností (skills) zvoleného povolania. Hra ponúka širokú škálu  komunikácie a spolupráce s ostatnými hráčmi v podobe party módu alebo cechov (guild). Hlavným protivníkom sú v RO rôzne príšery a monštrá ale v špeciálnej aréne si môžete zabojovať aj proti iným hráčom. Príšer samotných je v hre viacero druhov od najslabších zvieratok až po jednotlivých bossov. Spravidla sila monštier stúpa vzdialenosťou od civilizácie teda miest. Mestá obsahujú NPC postavy obchodníkov, healerov, sprievodcov jednotlivými mestami, warperov, ktorí vás môžu teleportovať do iných lokalít a iné. Okrem miest sú tu aj ďalšie lokality, ako napríklad podsvetia, púšte alebo husto zarastené lesy. Niektoré z miest sú „základňou“ jednotlivých povolaní. Sú v nich cechy povolaní a obchodníci predávajú skôr veci určené danému povolaniu. Tých je v hre šesť a to acolyte (miništrant), archer (lukostrelec), mage (mág), merchant (obchodník),ndJedným z veľkých plusov tejto hry je možnosť zmeny pohľadu a to horizontálne aj vertikálne jednoduchou kombináciou niekoľkých kláves a myši, ale pre dobrého hráča je viac ako povinnosť poznať aj ostatné skratky a kombinácie dôležité na ovládanie. Niektoré slúžia aj ako určitá forma komunikácie, konkrétne je to zobrazovanie emotikonov nad postavami. Je tu aj možnosť použiť lištu s deviatymi voľnými miestami ovládanými klávesmi F1 až F9, do ktorých môžete vkladať ikony kúziel, lektvarov, výzbroje atď. Lišta je spracovaná, ako aj celé herné menu a okná dialógov, na spôsob windovsovských okien (samozrejme sú krajšie), takže si ich môžete ľubovoľne rozložiť po celej obrazovke, môžete ich zmenšovať a zväčšovať a až na hlavné menu aj vypínať. Hra obsahuje množstvo predmetov, ktoré sú v inventári zaradené do troch kategórií a to predmety rýchleho použitia, ako napríklad lekárničky, alebo predmety na ochočovanie. Druhá kategória je určená veciam, ktoré môže postava nosiť na sebe (brnenie, zbrane, príslušenstvo) a tretia veciam bežne nepoužiteľných, vhodných hlavne na predaj. Sú však určité výnimky, ako napríklad prázdne fľašky, ktoré používajú niektoré povolania na nimi vytvorené lektvary.

Táto hra sa dá s kľudom zaradiť medzi rýchlo návykové a až na pár miernych nedostatkov spôsobených prispôsobovaním herného sveta česko-slovenskej hernej scéne, ktoré v žiadnom prípade nenarúšajú hrateľnosť, je skoro dokonalá a odporúčam ju každému, kto sa nebojí stráviť zopár hodín za monitorom.
swordman (šermiar), thief (zlodej). Po dosiahnutí určitého levelu povolania sa menia na druhú triedu povolaní tzv. 2 class. Čo sa týka hudobnej stránky, kórejskí autori nezabudli Ragnaroku nabaliť 77 skvelých skladieb, ktoré sú žánrovo pomerne rozmanité, ale ani napriek tomu to nebránilo ich skvelému priradeniu k atmosfére jednotlivých miest a lokácií. Tento soundtrack je jeden z výnimočných, pretože ma presvedčil, že pri hraní nemusím mať pustené len svoje skladby, ale môžem si užiť aj originál z hry, čo jej samozrejme pridáva na kráse.

Systémové nároky:

OS: Windows 98SE(potrebný Windows update), ME(potrebný Windows update), Windows 2000/XP (bez updatu)
CPU: 500Mhz a vyššie