Metal Gear Solid

Počas celej ľudskej histórie sa jedna jediná vec nezmenila. Neustále na svete prebiehajú boje a stále sa vedú vojny. Už sa nevedú, ako kedysi, tak okato, ale pekne pod zámienkou niečoho dobrého. Však podstata vojny sa nezmenila. Ide stále len o nadvládu, moc a peniaze.

Však v dnešnej dobe viesť otvorenú vojnu je rizikové a pokiaľ nieje v pozadí “dobrá“ zámienka, môže sa s veľmoci stať len úbohý národ. Preto sa vedie tzv. studená, alebo neviditeľná vojna. Veľmoci tajne vyrábajú lepšie a lepšie zbrane hromadného ničenia a snažia sa takto ukázať ich neporaziteľnosť.

Miesto: Vojenská základňa, Aljaška. Situácia: Teroristické komando získalo kontrolu nad nukleárnymi hlavicami, ktoré mali byť zničené. Čas do uplynutia ultimáta: 18 hodín. Riešenie: Infiltrácia jedným agentom a odstránenie vodcu teroristov.

Asi takto by sa dala charakterizovať ďalšia misia Solida Snaka. Pravdaže Snake prestal pracovať pre vládu a teraz žije na Aljaške v samote. Roy Campbell dostal za úlohu vymyslieť plán, ako zneutralizovať teroristov a vedel, že na túto misiu môže poslať iba jedného človeka – Snakea. Tak zahral na jeho city s tým, že na základni sa nachádza jeho neter Meryl. Nasleduje krátky brífing a Snake je vystrelený v torpéde z ponorky.Však nieje všetko také ľahké ako sa zdá. Okrem obyčajných vojakov sa  na základni nachádza aj elitná skupina Fox Hound, ktorá sa rozhodla prejsť na druhú stranu. Ich cieľom je dostať zvyšky Big Bossa a bilón dolárov. Pozostatky z najlepšieho bojovníka – Big Bossa – majú teraz nesmiernu hodnotu. Použitie jeho génov s genetickou manipuláciou môžu priniesť na svet nové super vojsko.

Však hlavným cieľom teroristov je získať kontrolu nad najlepším tankom na svete, nad Metal Gearom. Táto kovová príšera predstavuje tú najnovšiu techniku a taktiež jedno tajomstvo, ktoré z neho robí najnebezpečnejšiu vec na tomto svete.

Táto hra má už cez 4 roky, čo je vidieť hlavne na grafike. Vyšla pre Play Station v roku 1998. Preto sa môže niektorým ľuďom zdať, že MGS má zastaralú grafiku, je to hra z PS. Preto je to už len stará škaredá hra. Avšak opak je pravdou. Hideo Kojima priviedol na svet nestarnúcu hru, ktorá má i v dnešnej dobe perfektnú hratelnosť a grafiku i keď to znie paradoxne. Hlavné farby v tejto hre – čierna, zelená a biela – úplne stačia a taktiež textúry všetkých predmetov, stien a postáv pôsobia na svoj vek reálne (s výnimkou tváre postáv).

Hlavný problém ktorý vznikne po prerobený hry z konzole na PC je ovládanie. Lebo pri konzolách je rozmiestnenie a funkcie tlačítok udaná ich polohou na ovládači. Však na klávesnici sú všetky tlačítka v jednej rovine a tak sa môže stať, že pri snahe spraviť jednoduchý úkon, stlačením niekoľkých tlačidiel naraz na gamepade, bude lietať prstami po klávesnici. Pri MGS však dopadlo ovládanie dobre a nedochádza k niekoľkonásobným opakovaniam jednotlivých situácii pre ovládanie (väčšinou).

Taktiež nesmiem zabudnúť na hudbu. Bolo by hriechom spraviť takúto hru bez kvalitnej hudby. Vyskytujú sa tu viaceré motívy, ktoré v závislosti od situácie začnú v pozadí hrať. Taktiež tichá hudba, ktorá hrá po celú dobu v pozadí pekne dokresľuje atmosféru si niekedy nebudete uvedomovať, ale bez nej by to nebolo ono. Taktiež treba pochváliť aj americký dabing, lebo pri niektorých scénach si budete pripadať ako pri sledovaní filmu.

Príbeh ktorý tu neustále vynášam do nebies predstavuje naozaj majstrovské dielo. Veď mám aj prečo. Príbeh bol nezávisle na sebe napísaný niekoľkými scenáristami. V príbehu je už od začiatku jasné, že tu niečo nieje úplne v poriadku. Prichádzajú otázky na ktoré nechce nikto odpovedať a postupne prichádzajú prekvapivé zistenia, ktoré ukazujú všetky postavy v celkom inom svetle. Veď každý má svoju minulosť, ktorá ho priviedla k tomu čo robí teraz. A neraz nebudete vedieť, či vám dotičná osoba hovorí pravdu, alebo nie.

Obtiažnosť v tejto hre nieje to, čo túto hru robí vinikajúcou, ale príbeh. Je to síce taktická špionážna hra v ktorej je veľa akcie, ale väčšinu času bude počúvať rozhovory postáv, načúvať ich príbehom, počúvať klamstvá a vyberať to menšie zlo. Veď všetci sme len ľudia, ktorý žijeme pre niečo. A tým niečím sú naše city.

Osobne odporúčam túto hru každém. Aj tomu kto PC hry moc nehráva, ale má rád kvalitné príbehy.

Poznámka:

V PC verzii MGS sa nachádza okrem samotnej hry aj 300 VR misii, ktoré predstavujú niečo ako tréning a taktiež tu nájdete aj pozadia príbehov predchádzajúcich MG.