Yu-Gi-Oh! Power of Chaos YUGI THE DESTINY

Zrejme si ešte teraz veľa ľudí pamätá na Pokémonov a následného vydania veľkého množstva hier ( Pokémon Stadium , Pokémon blue , Pokémon yellow ...). Všetky tieto hry stavali na úspechu a popularite seriálu, ale taktiež vďačia za úspech aj jednej ľudskej vlastnosti ... byť najlepší, mať ich všetkých. Podobne je tomu aj pri kartovej hre Yu-Gi-Oh! PoChYtD.

Hre predchádzal seriál, ale dalo by sa povedať, že i pre neznalcov seriálu je táto hra taktiež prístupná. Ako už bolo povedané, je Yu-Gi-Oh! PoChYtD kartová hra a je postavená na princípoch kartovej hry Magic the Gathering. Súboj je klasický duel a vyhráva ten, kto zničí všetky HP body (hit pointy) súpera.
Toľko k úvodu. Najväčšou nevýhodou kariet je v tom, že ak si človek chce zahrať potrebuje k tomu spoluhráča. Ale čo keď nikto nieje naokolo, prípadne sa nikomu nechce hrať? V tomto prípade sa hodí virtuálny protihráč. Pri Yu-Gi-Oh! PoChYtD problém živých oponentov odpadá a človek môže trénovať a vymýšľať rôzne taktiky. Taktiež treba uznať, že počítač postupuje logicky a nerobí “zlé“ ťahy. Uvažuje dopredu a reaguje na zmeny hráčovej taktiky. Taktiež herné prostredie je pekne spravené i keď hracia plocha mohla byť vo viacerých prevedeniach.

Aby bola hra atraktívnejšia, sú v nej integrované reakcie vášho protihráča, konkrétne Yugiho. Zo začiatku to pôsobí pekne a osviežujúco,  ale neskôr to začne zdržiavať súboj. Najhoršie na tom je to, že sa naučíte všetky Yugiho hlášky naspamäť a budete aj vedieť, kedy ich povie. Ale aby to bolo všetko dokonalé a mohli ste si pekne vychutnať Yugiho šok z vášho ťahu, hra sa vždy pri jeho hláške pauzne, čo pri dlhej hre dokáže riadne naštvať. Na tento problém by mohlo byť riešenie v podobe vypnutia vizuálnych pocitov, ale nič také tu nieje. Inak som sa neubránil tiež pocitu, že táto hra má viesť k poctivému hraniu bez podvádzania, vytrvalosti a pod. veciam okolo. To preto, lebo vždy pred začatím duelu má Yugi pre vás múdru radu alebo jeho klasické: „Každý deck má šancu vyhrať, musíš len veriť v srdce kariet!“ A tiež po každej hre vám povie vetu typu: „... a keďže si sa nevzdával, vyhral si!“  Nič v zlom, ale keď ho rozflákam bez straty na HP a celú hru mi nezomrie ani jedna príšera jeho rukou, tak mi to príde trápne. Kiež by to aspoň vystihovalo priebeh duelu. Toľko asi k najotrasnejšej časti hry, aspoň podľa mňa.

Nakoniec by tu bola otázka, či sa to dá hrať stále dookola, lebo jediné čo vás po 2 dňoch bude asi hnať dopredu, bude sprístupnenie všetkých kariet (súper má vždy lepšie karty). Táto hra nemá totiž multiplayer už zo zrejmých dôvodov (na multiplayer sú tu reálne karty), ale taká partička po internete by bola sqelá.

Takže aby som to zhrnul. Yu-Gi-Oh! PoChYtD je pekná hra, ktorá poteší každého fanúšika Yu-Gi-Oh! Na pozadí hrá hudba, ktorá sa mení od situácie v ktorej ste a prispieva tak k peknej atmosfére. Takže by som povedal, že ako prvá oficiálna Yu-Gi-Oh! hra pre PC sa celkom podarila.

Poznámka:

Každá karta má unikátne sériové číslo a holografickú nálepku. Takže ich falšovanie je náročne. Keby bola táto hra vydaná s podporou pre internet, dalo by sa celkom pohodlne hrať s kartami, ktoré by ste si kúpili v obchode. Jednoducho by ste napísali kód karty + meno karty do hry a ona by vytvorila jej kópiu v hre. Toto by bol celkom účinný ochranný systém a človek by mohol hrať so svojim deck-om s ľuďmi po celej planéte.

Minimálne systémové požiadavky:

Windows XP/ME/2000/98SE
450 MHz Pentium II)