Online Dance Battle Audition

Keď sa povie MMO (Masive Multiplayer Online), čo vás ako prvé napadne? Určite to budú veci ako: Lineage2, WoW, Guild Wars a podobne. MMO je skoro stále spájane s hrami kde človek hrá medzi množstvom ďalších ľudí, zabíja monstrá, kupuje lepšie zbrane a pod. Ale čo takto zahrať si MMO hru, ktorá simuluje niečo jednoduché, zábavné a dovolí aby sa do nej zapojili ľudia, ako som ja?

Reč je o tancovaní. Znie to trocha divne, ale prečo nie? Po hre Sims, už môžeme mať v PC toľko hier simulujúcich hádam už každú ľudskú činnosť. Ak neviete tancovať a nemáte doma DDR (Dance Dance Revolution) s padmi je toto pre vás dobrá príležitosť nechať aspoň vášho avatara tancovať a prezentovať sa tak celému svetu. Nepotrebujete k tomu prakticky nič extra. Stačí iba PC, internet, dobre reflexy a zábava môže začať.

Po zaregistrovaní sa na domovskej stránke a stiahnutí klienta sa môžete pustiť do hry. Vytvoríte si avatara, dáte mu tričko a tepláky a ... ? Čudujete sa, prečo som napísal tričko a tepláky? Ako motivovať ľudí k ďalšiemu postupu v hre? V MMO ide vždy o prestíž, o to kto ma lepšie veci a podobne je tomu aj tu. Keď si našetríte par tisícok, môžete si kúpiť nové oblečenie z obchodu a vytvoriť si tak vlastnú osobnú postavičku. Okrem toho dostávate skúsenosti, ako je to v MMO hrách bežné. Tu všal level predstavuje iba váš osobný, reálny „skill“ v hraní tejto hry.

A ako sa dá hrať hra o tancovaní na PC ? Je to veľmi podobne ako v DDR. Na obrazovke sa zobrazujú šípky a tie treba už len stláčať v správnom poradí. Ak spravíte chybu, musíte začať od začiatku riadku. Aby to nebolo také ľahké, tak v určitý moment musíte stlačiť spacebar (medzeru na klávesnici) a „potvrdiť“ tak celý rad šípok čo ste nastláčali. Znie to jednoducho a je to aj jednoduché, ale realita je iná.

Tak ako pri DDR sa vám mohlo stať, že ste nestíhali stláčať šípky, tak je tomu aj tu. Na začiatku skladby je to 1 až 4 šípky čo naklikáte za sekundu, ale neskôr počas sklady príde aj 10 šípok, ktoré musíte stlačiť v určenom intervale. Čím je rytmus piesne rýchlejší, tak o to máte menej času. A v tom to je. Zo začiatku nebudete chápať, ako je možne, tak rýchlo naklikať toľko šípok v správnom poradí a k tomu ešte stlačiť v správnom momente spacebar :). Keď sa vám podarí naklikať celý rad šípok dostanete hodnotenie (Perfect – Great – Cool – Bad a Miss ) + body. Ak zvládnete 2+ Perfecty za sebou spravíte kombo a dostanete viac bodov. Vyhráva ten čo má na konci najväčšie skóre. Ak nevyhráte, nič sa nedeje. Dostanete aj tak zopár DENov (herné peniaze) a experience (skúseností).
Je to jednoduchý a zábavný systém.

V hre je niekoľko módov. V skrate také najhranejšie:

- Choreografia: dopredu sú presne dané šípky ktoré treba stláčať.
- Freestyle: už podľa názvu je všetko jasné. Po pár preddefinovaných šípkach skladáte vlastné tanečné kreácie.
- 8-sync: šialenosť v podobe 8. smerov. Hrá sa na numpade a je to jeden z najťažších módov.
- Practice: trénovanie.
- Pair dance: tancovanie v pároch (musíte mať dobrého spoluhráča)
- NPC Battle: hra proti PC. Tiež jeden z náročnejších módov.
- ...

Pri hre kde je náplňou tancovanie je veľmi dôležitá hudba. Ak ale čakáte hity musím vás sklamať. Licencia na ne by bola drahá. Ale skladby, ktoré hra obsahuje sú dobre a niektoré veľmi kvalitné.

Jediná vec čo mi celkom prekáža je grafika. Úrovňovo je tak niekde medzi hrami na Nintendo 64 a Play Station 1. Postavičky mohli byť o niečo detailnejšie, lebo niekedy pri tancovaní vyzerajú trocha divno. Ale treba povedať, že sa pohybujú celkom dobre. Taktiež ich výzor je jasne inšpirovaný z anime a všetko je brané celkom kawai štýlom. Len keby bola možnosť pri výbere postavičky ju aj trocha upravovať – telo, výšku a pod.

Ak máte záujem o peknú MMO hru, kde sa iba tancuje, píše a zoznamuje, tak jednoznačne odporúčam Online Dance Battle Audition. Na Slovensku je rozrastajúca sa komunita a keď máte chuť sa porozprávať s ľuďmi o tejto hre odporúčam skočiť na mIRC kanál #manga.sk, alebo fórum.
Zatiaľ ide o „beta“ verziu. Nie všetky možnosti hry sú sprístupnené.
Táto hra je FREE – nemusíte platiť žiadne mesačné poplatky a neplatíte ani za software (samotnú hru).

Požiadavky na PC: