One Piece

Dragonball, Inuyasha, Naruto, Detectiv Conan a v neposlednom rade One Piece. Masové senzácie, ktoré sú schopné poblázniť mladého človeka doslova zo dňa na deň. Často dokonca bývajú prvým stretnutím jedinca s čarovným japonským svetom, ktorý sa niekedy ďalej rozvíja až do štádia, v akom je zrejme momentálne väčšina z nás – otaku.

Zjavila sa celkom nenápadne, 4. augusta 1997 v magazíne Weekly Shonen Jump. Nikto vtedy netušil, čo sa z tejto mangy nakoniec stane. Obrovský, nekonečný fenomén, v súčasnosti zahrňujúci niekoľko tisíc stránok obrázkov a textu. Hovorí sa, že autor Eiichiro Oda mal naplánovanú pomerne krátku mangu s presným, dopredu určeným koncom. Vtedy však ešte nevedel, čo sa z toho vykľuje, a tak One Piece vďaka obrovskej popularite pokračuje až dodnes.

The world is about to witness a great era of piracy !

Spočiatku pomerne jednoduchý príbeh hovorí o chlapcovi menom Luffy, ktorý sa už v detstve rozhodne stať najslávnejším pirátom všetkých čias tým, že nájde legendárny poklad nevyčísliteľnej hodnoty – One Piece. „Malá nehoda“ mu však celoživotne znemožní naučiť sa plávať – čo je pre piráta dosť veľká nevýhoda. Svojho sna sa však nehodlá vzdať a naďalej putuje po svete, pričom sa snaží nájsť si vhodnú posádku, ktorej by mohol byť kapitánom.

Onedlho niekoľkých odvážlivcov nájde, aj keď ich vzťah k pirátstvu je naozaj a doslova – na hlavu postavený.

POSTAVY :

Monkey D. Luffy – Hlavný hrdina príbehu a zároveň kapitán pirátskej lode (výstižnejšie pomenovanie by asi bolo skôr člnu...). Od malička túžil stať sa najslávnejším pirátom všetkých čias. Keď mal asi 5 rokov, stala sa mu vec, ktorá ovplyvnila celý jeho nasledujúci život – zjedol jeden z legendárnych plodov Diabolského stromu – Gum-Gum ovocie, vďaka ktorému sa stal extrémne ohybným, ba až gumeným. Toto mu síce doživotne znemožnilo naučiť sa plávať, no dodalo mu to aj mnohé iné, pozitívne schopnosti, maximálne využiteľné napríklad v boji. Jeho snom je nájsť legendárny poklad One Piece, vďaka čomu by sa stal najslávnejším a najbohatším pirátom sveta.

Roronoa Zolo – legendárny lovec pirátov a zároveň ich najväčší postrach – nie však pre Luffyho. Ten ho oslobodí zo zajatia pred istou smrťou a nakoniec prehovorí, aby sa k nemu pridal v jeho pirátskom dobrodružstve, čím sa sám Zolo v podstate stane pirátom.

Je známy a obávaný najmä pre svoju špeciálnu techniku boja s troma mečmi zároveň, ktorú ešte žiadny protivník nedokázal prekonať. Jeho najväčším snom je stať sa najslávnejším šermiarom celého sveta.

Nami – zlodejka, ktorá sa pri okrádaní zameriava na veľmi špecifické terče – pirátov. Je schopná ukradnúť takmer čokoľvek bez toho, aby si ju niekto všimol. Spočiatku sa k Luffymu pridá iba kvôli svojmu plánu – najprv sa s ním a so Zolom zblížiť a neskôr ich – ako inak – okradnúť. Neskôr sa už však od nich nechce odlúčiť, a tak zostane trvalou členkou Luffyho posádky.
 Koby – Mladý námorník, ktorý sa vždy túžil stať námorníkom v službách spravodlivosti, no nešťastnou náhodou sa dostal na loď zlej pirátskej kapitánky Lady Alvidy, ktorej musel niekoľko rokov nedobrovoľne slúžiť ako poskok. Luffy ho však od Alvidinej tyranie oslobodí a pomôže mu splniť jeho sen, vďaka čomu sa Koby nakoniecpridá k námorníctvu.
 Buggy The Clown – V prvých kapitolách je predstaviteľom najväčšieho zla v príbehu – zlý pirátsky kapitán, ktorého jedinou záľubou je vyvolávať strach a utrpenie v očiach svojich nepriateľov. Neberie na nikoho ohľad a je veľmi krutý, čo je ešte umocnené tým, že je v podstate nezničiteľný – vďaka tomu, že tiež zjedol jeden z plodov Diabolského stromu, sa vie na ľubovolnom mieste svojho teľa rozdeliť a neskôr znovu spojiť – čo s obľubou využíva napríklad pri škrtení nepriateľov na diaľku. Luffyho a jeho posádku priam nenávidí, pretože mu unikli zo zajatia a ešte aj ukradli časť pokladu, ktorý predtým získal.
 Mohji – pravá ruka kapitána Buggyho, ktorého špeciálnou schopnosťou je ovládať takmer všetky zvieratá na zemi, vďaka čomu si zotročil obrovského leva, na ktorom s obľubou jazdí. Bude sa pokúšať Luffyho zničiť, čo sa mu však nepodarí a súboj s ním prehrá.
 Cabaji – ďalší verný služobník kapitána Buggyho, ktorý bojuje takmer výhradne pomocou podvodov – cirkusových trikov, v ktorých strojení je naozaj majster. Taktiež vie výborne narábať s mečom – preto sa v súboji stretne nie s Luffym, ale práve s legendárnym Zolom. Ten Cabajiho po dlhej a náročnej bitke porazí, a tak ešte viac nahnevá Buggyho, ktorý sa proti Luffyho posádke rozhodne zaútočiť plnou silou.

O AUTOROVI :

Mangaka Eiichiro Oda sa narodil 1. januára 1975 v japonskom meste Kumamoto. Už od malička miloval príbehy o Vikingoch, o ktorých hovorí, že je to jeho „najobľúbenejší druh pirátov“. Taktiež sa vždy chcel stať mangakom, preto sa neskôr rozhodol spojiť záľubu vo vikingoch práve s  týmto štýlom. Jeho prvou prácou bola krátka manga Wanted!, za ktorú okamžite získal niekoľko významných ocenení. Neskôr, v devätnástich rokoch, pracoval ako asistent Nobuhiro Watsukiho na mange Rurouni Kenshin. Počas tohto času tiež nakreslil dva krátke pirátske príbehy, ktoré nazval Romance Drawn (nie je náhoda, že rovnaký názov nesie aj prvá kapitola One Piece). Keď v roku 1997 vyšiel One Piece, bola to v jeho živote naozaj výrazná zmena. One Piece sa totiž v Japonsku stala najpopulárnejšou mangou hneď po Dragonballe, čo Odovi prinieslo nečakanú slávu a popularitu. V tvorbe ho najviac ovplyvnil (ako aj mnoho iných autorov, napríklad autorov Naruta a 666 Satana bratov Kishimotovcov) legendárny Akira Toriyama, tvorca Dragon Ballu. S Toriyamom neskôr vytvorili aj spoločné dielo, oneshot nazvaný Cross Epoch, ktorý obsahuje postavy ako z Dragon Ballu, tak aj z One Piece.

Diela :

• Wanted! (1992)

• Kami kara mirai no present (1993)

• Itsuki yakou (1993)

• Monsters (1994)

• Romance Dawn (1994)

• One Piece (od 1997)

• Dragon Ball x One Piece: Cross Epoch (2007)

Zaujímavosti o autorovi a One Piece :

• Podľa výskumov je samotný Eiichiro Oda 48-ou najpopulárnejšou postavou One Piece, aj keď sa sám v diele nikdy neobjavil.

• Najobľúbenejšou autorovou postavou vo One Piece je zlý kapitán Buggy The Clown, pretože má vraj z určitej časti rovnakú povahu ako on.

ZÁVER :

One Piece je podľa môjho názoru vydarenou, aj keď možno trochu zbytočne naťahovanou mangou na solídnej grafickej aj príbehovej úrovni. Jediné, čo mi na nej prekážalo, je asi jej obludná dĺžka – od roku 1997 až dodnes vyšlo okolo 50 volume, pričom príbeh ešte stále neskončil. Vykresľuje myšlienku, že každý živý tvor má svoj vlastný poklad, niečo, čo pre iných nemusí mať žiadnu hodnotu, no preňho znamená všetko. Či už je to jeho rodina, alebo obyčajný schátralý obchodík, ku ktorému sa viaže celý jeho život. Osobne mange udeľujem 8 bodov z desiatich na mojej hodnotiacej stupnici.

INFORMÁCIE :

Manga-ka : Eiichiro Oda

Vydavateľstvo : Shonen Jump