666 Satan

666 Satan je zmesou akcie, humoru a tajomstiev – takéto príbehy sa obvykle dostávajú na výslnie. 666 Satan však nie. Bránila mu v tom jedna skutočnosť – manga bola dlho pokladaná za obyčajný plagiát slávneho Naruta.

Hneď na štvrtej stránke ma mierne zarazila krátka poznámka pod hlavnou postavou, kde autor vysvetľoval, prečo je jeho postava, ako aj celá manga, kresbou tak podobná Narutovi. Tiež ma to spočiatku mátalo; stačilo sa pritom pozrieť na meno autora a bolo mi všetko jasné. Seishi Kishimoto. Nie, nejde o samotného autora Naruta (Masashi Kishimoto), ale jeho mladšieho brata. Táto podobnosť je preto spôsobená aj tým, že obidvaja bratia už od malička kreslili spolu a ich technika je veľmi podobná.

Teraz už k samotnej mange. Príbeh hovorí o dievčati menom Ruby, ktorej snom je stať sa najznámejšou lovkyňou pokladov na celom svete. Tá, jedného dňa, stretne malého chlapca menom Jio, ktorého cieľom je pre zmenu... zotročiť si celý svet. Zaujímavá kombinácia, poviete si. Jio onedlho dostane šancu predviesť svoje schopnosti, keď na nich nečakane zaútočí korytnačka o veľkosti menšieho mesta – v tomto svete úplne normálny živočích. Chlapec ju jednou ranou porazí a po „menších“ problémoch sa k Ruby pridá na jej ceste za legendárnymi O-časťami (O-parts), artefaktami z dávnej doby, ktoré mávajú rôznu magickú moc a sú veľmi vzácne.

Ruby ďalej oboznamuje Jia s históriou O-parts a ich používaním. Totiž to, že tieto artefakty sú pôvodom staršie ako človek, ktorý si ich až neskôr upravil do podoby zbraní a začal ich používať na bojové účely. Taktiež prezradí, že nie každý je schopný O-parts používať, iba niektorí ľudia, ktorí sa nazývajú O.P.T.S. (Ako neskôr vysvitne, patrí medzi nich aj Jio, ktorý dokonca jednu O-part vlastní, aj keď o tom sám nevie.)

A ako vznikol názov mangy? V príbehu sa spomína legenda, ktorú na začiatku Ruby rozpráva Jiovi. Tá hovorí o skupine najsilnejších O.P.T.S., ktorí boli jedného dňa všetci zavraždení vlastnými O-parts, pričom vraj videli monštrum označené číslom 666 (Pokémon to asi nebol), totiž samotného Satana.

Samotná kresba je na vynikajúcej úrovni, podobne ako u vyššie spomínaného Naruta. Postavy aj prostredie sú do detailov vykreslené, autor taktiež dokázal do prostredia zakresliť gigantické zvieratá bez toho, aby vyzerali neprirodzene a umelo.

Môj osobný názor je teda veľmi pozitívny, manga má spád, napínavý príbeh ako aj výborné grafické spracovanie. Je len možno trochu škoda, že bola zatienená svojim „veľkým bratom“ Narutom a často je práve ona obviňovaná z plagiátorstva a kopírovania spomínanej slávnej mangy. Moja osobná desaťbodová stupnica sa tentokrát zastavila na čísle 7,5.

Vrátim sa ešte k dvojici Seishi a Masashi Kishimotovcov, pričom sa sústredím hlavne na údajné vzájomné kopírovanie a plagiátorstvo. Títo dvaja bratia sú nielen súrodenci, ale rovno dvojčatá – obidvaja sa narodili 8. novembra 1974 v Okayame. Seishi sa narodil ako druhý v poradí a pokladá sa za mladšieho súrodenca. Oboch už od detstva bavilo kreslenie, preto ich budúcimi povolaniami bola logicky práca manga-kov. Úspešnejší z bratov Masashi debutoval v roku 1996 mangou Karakuri, ktorá však nedosiahla slávu Naruta, ktorého publikuje od roku 1999 v podstate do dnes. Menej úspešný Seishi zatiaľ vydal tri mangy, a to : Trigger, Tenchu: The Wrath of Heaven a 666 Satan.

Bratia boli často obviňovaní z plagiátorstva, teda skôr práca mladšieho brata Seishiho bola pokladaná za plagiát Naruta. Tomuto názoru sa obidvaja bratia bránia práve tým, že od malička kreslili spolu a taktiež tým, že sa obaja inšpirovali obľúbenou mangou Dragon Ball (Akira Toriyama), z ktorej prevzali mnohé prvky svojej kresby a inšpiráciu.

Po dlhej dobe slovných útokov od Narutových fanúšikov smerom k Seishimu Kishimotovi sa sám Masashi Kishimoto poprosil svojich fanúšikov, aby nechali jeho brata na pokoji a prestali ho nazývať plagiátorom.

Informácie :

Počet volume : stále vychádza

Autor : Seishi Kishimoto