blame!

Modrá obloha, zelená tráva, jarný vánok, slnko svietiace zhora, zvuk tečúceho potoka, šum prírody ... Toto všetko, čo nás obklopuje, je pre nás už prirodzené a nepredstavuje nič výnimočné. Však to, o čo zrazu prídeme, nám najviac chýba. Ale, čo keď svet, ktorý poznáme sa zmení na svet, v ktorom všetko načo sme boli zvyknutí zmizne?

Už odpradávna si človek hľadal miesto, kde by sa mohol schovať pred dažďom, miesto, ktoré by ho ochránilo pred okolitými vplyvmi. Ako čas plynul, človek si začal svoje obydlia stavať tam, kde mu to vyhovovalo. Najskôr to boli jednoduché domy, ale postupom času začal človek stavať viac a viac. Postavil veľké mestá s vysokými budovami, ktoré predstavovali um a schopnosti človeka. Ale ako bude vyzerať totálne mesto? Mesto, v ktorom môžu žiť nekonečné množstvá ľudí?

Možno na Zemi, možno v budúcnosti. Takto začína manga blame!, ktorá predstavuje netradičný pohľad na svet, ľudí a ich vynálezov.
  Killy, vzrastom pripomínajúci teanagera, putuje mestom, ktoré nemá konca. Gigantická megakonštrukcia predstavuje domov pre viacero foriem života. Lenže veľkosť megakonštrukcie je niekoľkonásobne väčšia, než populácia žijúca v nej. Takto vzniká dojem nekonečného priestoru plného chodieb, bytov, prístrojov a obrovských miestností. Nikomu sa nepodarilo nájsť východ z megakonštrukcie a nikto si nepamätá, prečo v nej žije.
Killy putuje týmto svetom a niečo hľadá. Niečo dôležité ...

To, čo človeka asi najviac prekvapí na tejto mange, je fakt, že sa v nej málo rozpráva. Všetky dojmy a celková atmosféra deja sa vytvára pomocou obrázkov nekonečných chodieb, poschodí a dverí. Neraz je jedna kapitola celkom bez textu, ale príbeh tým nič nestráca. Človek náplň týchto kapitol doslova cíti.

Kresba je podľa môjho názoru odvedená na sto percent. Obsahuje veľké množstvo detailov na každom obrázku. Taktiež bola dobre spracovaná akčná časť. Nie je použitých veľa zrýchľovacích čiar (keď postava vyskočí, tak sa za ňou zobrazí veľa rovných čiar, ktoré sa pohybujú rýchlo, aby bol dosiahnutý efekt, že postava sa rýchlo pohybuje), ako v iných mangách, čo dosť pomáha pre lepšiu orientáciu a zrozumiteľnosť obrázku.

Manga blame! predstavuje peknú ukážku možného sveta budúcnosti. Nekonečná prázdnota a smrť. Rozhodne odporúčam toto dielo na čítanie. To, čo vám, ale zostane v pamäti je svet, v ktorom sa blame! odohráva.