God Child

Londýn, viktoriánska éra. Zo salónov sa nočnými ulicami nesie hudba, vysoká spoločnosť si opäť užíva drahé zábavky. Páni pri drinku a cigarete rozoberajú vysokú politiku, zatiaľ čo ich nežné polovičky sa venujú tancu a najnovším klebetám. Tie nezadané majú však ešte ďalšiu neľahkú úlohu: zaujať potenciálneho nápadníka. Oči nejednej z nich sa z času na čas pristavia na mladom, peknom grófovi, dúfajúc, že ich dychtivý pohľad bude opätovaný.

Zoznámte sa: gróf Cain C. Hargreaves.

Cain je v Londýne známy aj ako „jedovatý gróf“ pre jeho záľubu v jedoch, ktorých má úctyhodnú zbierku. Pozná nielen ich veľmi poetické mená, ale aj ich už nie také poetické účinky. Cain je človek, ktorý verí len málokomu a má na to aj patričný dôvod. Detstvo pod krutovládou tyranského otca je kľúčovým momentom, od ktorého sa odvíja ďalšie dianie. Konflikt je postavený na nenávisti jedného k druhému. V ich vzájomnom boji je dovolené používať akékoľvek prostriedky.

V príbehu vystupuje nespočetné množstvo postáv. Pre Caina má najväčší význam jeho verný „butler“ Riff a mladšia nevlastná sestra Merryweather, pre ktorú by urobil čokoľvek a tým sa Merry stáva jeho najväčšou slabinou. Riffa Cain pokladá za svojho jediného skutočného priateľa. Netuší však, aké tajomstvo ukrýva tento bývalý študent medicíny, ktorý prišiel o celú svoju rodinu pri požiari.

Cain vo svojej snahe uchrániť najbližších musí čeliť tajnej organizácii Delilah, ktorú založil a na ktorej čele stojí jeho otec Alexis. Delilah sa zaoberá výskumom a projektmi presahujúcimi hranice prírodných zákonov. Z členov spolku stojí za zmienku doktor Jezebel Disraeli, Alexisov adoptívny syn. Nenávidí Caina a jeho najväčším želaním je zničiť ho a privlastniť si jeho oči, majúce neobyčajnú zlatú farbu. (Istým spôsobom mi svojou obsesiou pripomína doktora Murakiho z Yami no Matsuei:))

Autorka Kaori Yuki je expertkou vo vytváraní „farebných“ charakterov. Chápte to tak, že jej postavy nie sú ani biele, ani čierne, ale každá z nich si so sebou nesie svoju „minulosť“, svoje tajomstvá, do deja vstupuje už viac-menej vyprofilovaná a čitateľ sa len postupne dozvedá, čo všetko stojí za jej konaním.

Celú mangu tvoria kratšie, dá sa povedať poviedkové, príbehy, ktoré spolu vytvárajú jeden súvislý príbeh o priateľstve, láske, zrade a intrigách v temných uličkách Londýna 19. storočia. Temná, tajomná atmosféra a prepracovaný dej graciózne stupňujú napätie, detaily do seba elegantne zapadajú, nič nie je ponechané na náhodu. Celkovo práca pôsobí ako dokonale premyslený príbeh s mnohými vedľajšími odbočeniami, stretávajúcimi sa vo veľkolepom finále.

Prvé príbehy pôvodne vyšli v zväzkoch Wasurerareta Juliet (Zabudnutá Júlia), Shōnen no Fuka Suru Oto (Hlas liahnuceho sa chlapca), Kafka, Akai Hitsuji no Kokuin (Znamenie červenej ovce). Po niekoľkoročnej prestávke autorke vyšlo osem nových zväzkov pod názvom God Child. (V Nemecku príbehy vyšli v ucelenej 13-dielnej sérii pod jednotným titulom God Child.)

Prestávka medzi piatym a šiestym zväzkom sa prejavila aj na kvalite kresby. Kým prvé diely sa vyznačujú skôr jemnejšími líniami, v novších sú línie odvážnejšie, vypracovanejšie, akoby ich kreslila pevnejšia ruka, jedinečný štýl autorky však zostáva zachovaný.

Ja osobne radím toto dielo k najlepším mangám, ktoré som doteraz prečítala, a pokiaľ ide o samotnú autorku, u mňa vedie Count Cain pred ostatnými jej dielami. Možno to bude aj tým, že je to doteraz jediný komiks, ktorý ma dokázal rozplakať, a to dokonca tak, že som nedokázala prestať ešte najbližšiu polhodinu. A to nepreháňam. Alebo to možno bude v celkovej prepracovanosti, či už príbehu alebo charakterov. V každom prípade však ide o dielo, ktoré vo mne zanechalo trvalý dojem.