Only The Ring Finger Knows

„Čo sa škriepi, miluje sa... A tí, čo nosia rovnaké prstene, sú pár!“

Kde bolo, tam bolo, bola jedna škola a v tej škole nosili študenti hovoriace prstene. Tie prstene boli také úžasné, že akékoľvek verbálne prejavy, tak nedokonale ľudské, pre ne neboli vôbec potrebné, aby okoliu podali presnú informáciu o svojom nositeľovi. Stačilo si prsteň nastoknúť na ten správny prst a ten svojou dokonalou „bezhlasnou rečou“ vykričal  do sveta, že jeho majiteľ je zadaný alebo single.

Čo sa však stane, ak sa pokúsite ignorovať moc prsteňa, tak ako to urobil druhák Wataru Fujii?

Ako prvé vás čaká rozchod s priateľkou, ktorá prsteňovému čaru podľahla. Potom reči, že sa cez tento rozchod nedokážete úplne preniesť. A potom objav, že rovnaký prsteň trčí na prste príslušníka toho istého pohlavia, zhodou okolností idola takmer všetkých dievčat na škole i mimo nej a vzorného študenta. A ešte ak je tento o rok starší krásavec s menom Yuichi Kazuki ku všetkým milý a úslužný, len k vám sa správa nanajvýš arogantne, to dokáže človeku obrátiť život poriadne naruby! Zvlášť ak zistíte, že jeho prsteň ste akosi podvedome začali považovať za „Gegenstück“ toho vášho.

Povedzme si to úprimne, muži netvoria tú komunikatívnejšiu zložku zemskej populácie a radšej konajú, ako by mali otvorene rozprávať o svojich citoch. A to môže viesť k nejednému nedorozumeniu. Vďakabohu, že existuje aj emotívnejšia nežnejšia zložka ľudstva! Veď bez svojej empatickej sestry by Wataru azda nikdy nepochopil pravú podstatu svojich pocitov. A Yuichi by sa bez starostlivej staršej sesternice asi len ťažko dokázal vysporiadať so svojou úzkostlivo utajovanou nešťastnou láskou. Nebyť týchto dvoch iniciatívnych slečien, rozprávka o zakázanej láske, ktorej symbolom sa stali práve už spomínané prstene, by nemala šťastný koniec.

Koniec? Ale kdeže! Toto je len tá časť príbehu od autorky Satoru Kannagi, ktorá bola spracovaná do podoby mangy. Kto chce vedieť viac o vyvíjajúcom sa vzťahu Watarua a Yuichiho, musí si prečítať pôvodné knižné vydanie. Určite poteší, že ilustrácie vytvorila tá istá mangaka Hotaru Odagiri, ktorá je zodpovedná aj za komiksovú podobu tohto diela.

Každý knižný zväzok prináša dva príbehy, posúvajúce vzťah Watarua a Yuichiho vždy o krok ďalej. Na pozadí každodenných povinností, radostí a trápení sa riešia otázky vzájomnej dôvery, priateľstva, lásky, sexu, vernosti či spoločnej budúcnosti. Dôležitú úlohu zohráva postoj okolia, rovnako pozitívny ako aj negatívny. Wataruova sestra Karin a Yuichiho sesternica Toko vždy ochotne podajú pomocnú ruku. Wataruov najlepší priateľ Kawamura je tým správnym kamošom do pekného počasia i nečasu, vždy vypočuje a podrží, no a presne to isté očakáva naspäť. Takako, päťročná dcéra Yuichiho brata, zase sníva o tom, že jedného dňa, keď už bude veľká, bude bývať spolu so strýkom Yuichim a „strýkom“ Wataruom.

Na druhom brehu rieky stojí Yuichiho starší brat Shohei, známy architekt, šikovný manipulátor s ľuďmi a skvelý stratég v bratskej vojne za vlastnú pravdu. Shohei vyhlasuje za motív svojho snaženia rozdeliť zaľúbený pár šťastie milovaného mladšieho brata, ktorého podľa neho v homosexuálnom vzťahu čaká jedine bolesť a sklamanie. Je to lev, do ktorého jamy je lepšie nespadnúť. Živí ho neistota a nenechá si ujsť jedinú príležitosť, kedy môže do Wataruovej duše zasiať zrniečko pochybností o jeho vzťahu s Yuichim a tak dokázať svojmu malému bratovi jeho veľký omyl.

Ďalšou postavou, ktorá v príbehu výrazne mieša karty, je Masanobu Asaka, Yuichiho sempai z univerzity, kam Yuichi nastúpil po ukončení štúdia na strednej škole. Jeho postoj k vzťahu hlavných hrdinov je síce kladný, ale v skutočnosti spravodlivosť, za ktorú bojuje (ako to sám tvrdí), spočíva v horlivej podpore výlučne Watarua. Jeho charakteristickými črtami sú schopnosť objaviť sa vždy vtedy, keď sa vyskytne zdanlivo neriešiteľný problém, a bez mihnutia oka podať pomocnú ruku. Komukoľvek a v akejkoľvek situácii. To znamená aj Wataruovi vo veciach lásky. Ďalšie dôvody, pre ktoré ho Yuichi nedokáže vystáť, zatiaľ čo Wataru ho považuje za dobrého priateľa, na ktorého sa môže s dôverou obrátiť.

Manga Only The Ring Finger Knows tvorí samostatný zväzok, ktorý je v anglickom preklade dostupný aj na internete. V Nemecku mangu vydalo vydavateľstvo Carlsen Comics. V edícii Nippon Novel neskôr začalo vydávať aj knižné publikácie. Doteraz boli vydané štyri zväzky. Vydanie piateho a podľa autorkiných slov pravdepodobne aj posledného zväzku je naplánované na november 2009.

Nenáročné, ľahké čítanie poteší predovšetkým milovníčky sladkej chlapčenskej romantiky, ktoré s obľubou ignorujú hroziace nebezpečenstvo vzniku cukrovky. A takéto čitateľky si príbeh „zakázanej lásky“ Watarua a Yuichiho určite vychutnajú do poslednej bodky.